Gå til innhold

Koselig jm....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll i dag og har hatt en del vondt i magen og korsryggen siste dagene. Veldig sterke kynnnere/maserier.... Alt var bra med babyen og meg. Er i uke 37+2

(fødte i uke 36+4 sist)

Så når jeg skulle gå sier hun: "hvis jeg ikke ser deg mer nå må du komme på etterpåbesøk med babyen. Kjempe koselig å ha deg her!" Så fikk jeg en klem...

Så koselig jm hadde jeg ikke sist og vet hvem jeg skal ha neste gang også.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldig du da..jeg hadde veldig store forhåpninger til min jordmor (kanskje for store), men de ble alle knust da hun viste seg å være en sur dame som knapt leet på smilebåndet. Hun fokuserte bare på negative ting og drev vel med regelrett skremselspropaganda vil jeg si...både jeg og den vordende far mislikte henne fra første stund, men valgte å ikke si noe til noen om det og vi prøvde til og med å gå til henne flere ganger (ga henne liksom en sjanse til i tilfelle hun hadde en dårlig dag;)), men til ingen nytte...samme sure dama var der neste gang. Så jeg går ikke til jordmor lenger jeg da..noe jeg syns er innmari trist, for er redd for at jeg går glipp av nyttig informasjon, spesielt siden jeg er førstegangsfødende, dessuten hadde det vært godt for meg å snakket med en voksen dame om bekymringer etc. Går nå i stedet til min fastlege, som er hyggelig nok han, men han har jo alltid så dårlig tid føler jeg og føler ikke at jeg kan snakke med ham om absolutt alt...så han får bare vite om hvordan formen er, eventuelle vondter, men ikke ting som går mere på hva jeg tenker/føler...

Ja, det var min historie...misunner dere som har hyggelige jordmødre jeg;)

Skrevet

Hyggelig jordmor er viktig!! Fastlegen min har også dårlig tid, så synes det er me djordmor jeg kan snakke best om ting som liksom ikke er så viktige - men som man jo går rundt og lurer på likevel. Drar liksom ikke opp tanker om barnestell for min travle fastelege (mann) som alltid ligger etter skjema tidsmessig.

Skrevet

Ja ikke sant...

Begynner jo å bli litt seint nå, men er det noen som vet om det går an å bytte jordmor?! Kommer mest sannsynlig ikke til å gjøre noe som helst nå, siden det ikke er så lenge igjen til termin, men tenker det kan være greit å vite hva man evt kan gjøre neste gang...

Skrevet

Du kan jo velge å bruke akkurat den jm du vil... Så hvis du ikke trenger ny jm nå, ville jeg absolutt funnet en annen neste gang ja... Du skal jo trives sammen med den som skal sjekke at alt er bra med deg og babyen. Kjemien skal stemme...

men du kan sikkert bytte nå også, hvis du føler for det.

Du har jo litt tid igjen og da kan du sikkert ta alle de siste kontrollene hos henne...

Lykke til =))

Skrevet

Det burde da være mulig. Er jo veldig viktig at man føler at man får bra oppfølging!!

På min helsestasjon er det to jordmødre, som deler ukedagene mellom seg. Så hvis man vil bytte kan man jo bare si at feks tirsdag/torsdag ikke passer, kan bare ta mandag/onsdag/fredag :-)

Skrevet

Hm..dette skulle jeg visst/tenkt på litt før! Ja ja, jeg klarer meg jo, hadde bare vært godt med en hyggelig og støttende jordmor.Har aldri hatt gyn. undersøkelse hos fastlegen min og har egentlig ikke så veldig lyst til det nå fremover heller...regner med at det er vanlig med en slik undersøkelse senere når fødselen nærmer seg?! Hører så mange snakker om at jordmor sjekker åpning, stripper etv...

Egentlig helt tullete av meg å bekymre meg for sånne ting, men sånn er nå jeg..må vel bare komme over det og måtte tåle at flere vil få se meg naken fremover..tenker da på fødsel spesielt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...