Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Jeg har en sønn som bor hos meg 40%.... I februar flyttet jeg fra kjæresten min (ikke faren til sønnen min) som jeg hadde bodd sammen med i 3 år. Det var en del krangling, som blandt annet sønnen min overværte som gjorde at jeg flyttet. Nå bor jeg i ny leilighet og kose meg med sønnen min alene når han er her Og det går veldig bra, tror han synes det var fint å flytte.... Men nå har det seg sånn at jeg har møtt en ny mann Vi er kjærester, men ikke helt offentlig ennå , pga sønnen min. Vi har vært sammen i 5 uker nå og kjent hverandre i 8 uker... Vi har det kjempe bra sammen og er allerede veldig, veldig glad i hverandre! Begge føler at dette er kjempe rett og ingen av oss har følt det på denne måten før, så vi håper og tror jo at dette er noe kjempebra noe Det jeg lurer på er hvor lenge jeg burde vente med å la sønnen min møte kjæresten min? Og åssen det burde skje... Tenkker jo oxo på HVIS vi i gang vil flytte sammen, åssen skal jeg takle det ift sønnen min. Og hvor lenge burde vi har vært sammen, og hvor lenge burde de ha kjent hverandre før en evt. sammenflyttning skjer? Kanskje vanskelig å svare på dette, men blir veldig takknemlig for alle svar
blond Skrevet 26. april 2007 #2 Skrevet 26. april 2007 Noen møter "den rette" og skjønner det med en gang, gifter seg etter et par uker og lever sammen resten av livet, men det er ikke flertallet. Ut fra hva du sier i innlegget ditt tror jeg det er lurt å vente med å introdusere din nye kjærste. Du skriver ikke hvor gammel sønnen din er, men uansett så har han opplevd iallfall to tap i livet: da du og barnefaren gikk fra hverandre og da du gikk fra kjæresten din som sønnen din har hatt en nær relasjon til i tre år. Det er uansett hans alder lenge. Jeg er redd at sønnen din vil bli vant med at noen kommer og noen går hvis du får deg ny kjæreste allerede nå. Jeg tror at han har bedre av å få en rolig og stabil hverdag sammen med deg før livet blir komplisert igjen og han må forholde seg til en ny mann. Det handler om å lage en trygg og forutsigbar hverdag for sønnen din.
PrinsesseSjefen Skrevet 26. april 2007 #3 Skrevet 26. april 2007 jeg må si meg ganske enig med blond. Hvis dere virkelig tror dette er noe som vil vare er det ingen grunn til å haste med å gjøre sønnen kjent med den nye. Dere har da all verden med tid da... Siden du ikke har sønnnen hos deg 100 % har jo dere voksne masse anledning til å bli bedre kjent uten at han må vite det (ikke det at jeg mener det skal være superhemmelig) Litt vanskelig når du ikke sier hvor gammel sønnen din er, men jeg ville ventet noen måneder før jeg evt presentert som god venn først. Hvis sønnen din er kanskje nærmere skolealder burde han etterhvert få lov å være noe delaktig i når han synes det er ok å få en ny "stefar". Har ikke erfaring selv med dette, men jeg hadde ventet lenger hvis det var meg. Har du noen gode venner, slektninger som kjenner deg (og sønnen din) godt kan det være lurt å snakke med de om det går an. Kanskje du får mer hjelp på forum for aleneforeldre her eller på DB. Lykke til, og håper det ordner seg for dere:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå