Reveenka Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Her om kvelden etterlyste Attpåklatten :-) en god film, og ilte straks til og anbefalte èn som jeg så for 18 år siden, og som jeg syntes var utrolig bra. Siden jeg kjedet meg litt den kvelden, tenkte jeg at jeg kunne surfe litt rundt for å se om jerg fant noe om filmen på nett, og det gjorde jeg ja... Filmen sorterte underkategorien "skrekk", og inneholdt ifølge anmelderen en del nokså sterke voldsscener(handler om en vietnamveteran som opplever bl.a. en del flashbacks). Men det som var så underlig, var at jeg kunne overhodet ikke huske at det hadde vært fæle voldsscener, ei heller syntes jeg det var en skrekkfilm den gangen jeg så den. I dag orker jeg nesten ikke se dramafilmer en gang; alt som er skummelt eller veldig spennende blir slitsomt(sånn er det å bli gammal, hehe...). Det jeg derimot husker av filmen var det utrolige plottet; handlingen, de psykologiske undertonene og strømningene i filmen - og det som gjorde den interessant, var at det var relatert til hvordan krig og krigshandinger kan påvirke den menneskelige psyke. Men å oppdage at jeg hadde anbefalt en skrekkfilm - huffameg!
Urtete Skrevet 26. april 2007 #2 Skrevet 26. april 2007 Hehehehe, jeg har også blitt en pudding på skrekk- og gru- og veldigmyespenning-filmer. Det blir visst bare værre med årene dette... Skrekkfilmer ser jeg ikke lenger, men syntes det var kuult i mine yngre dager. Før syntes jeg det var en hærlig følelse å bli skikkelig redd av en film - det var i gamle dager, det! :-))
♥Snulder Skrevet 26. april 2007 #3 Skrevet 26. april 2007 Tror dette er slik gjennomgående jeg.... Skrekk og gru var supert i ung alder... nå skyr jeg det som pesten!!!!!
Travelmor Skrevet 26. april 2007 #4 Skrevet 26. april 2007 Kanskje det har med alder å gjøre. Husker hvordan jeg koste meg med skrekkfilmer i ungdommen. Nå er jeg så pysete at jeg nesten ikke orker lese filmanmeldelser en gang. For ikke å snakke om bøker som jeg leste bare i 10-12 års alderen, godt skjult for mamma. Husker spesielt Stephen King sine romaner..Ondskapens hotell var godt gjemt innerst i skapet mitt. Har en liten lesehest her i huset i den alderen, kan ikke tenke meg at hun leser så fæle bøker...men hvem vet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå