♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Jeg er 23 år nå og har 2 barn. Første fikk jeg når jeg var 16 år, og den andre for 5 mnd siden. Jeg vet jo at jeg er ung da Men hvor går grensen for deg. Er man ung mor når man er 25 år f.eks ?
Gjest Skrevet 26. april 2007 #3 Skrevet 26. april 2007 Jeg er 22 år og Teodor blir 1 år i juni, jeg føler meg ikke som noen ung mor selv, men blir vel sett på som en ung mor, spesielt av eldre mennesker....
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #4 Skrevet 26. april 2007 Jeg syns en ung mor er en jente på 16-19 år , etter det er man jo voksen og da syns jeg ikke man kan si at man er så utrolig ung lenger når det gjelder å få baby, er jo helt normalt å få baby og jo yngre man får dem jo bedre..........(ikke under 18 altså)
Gjest Skrevet 26. april 2007 #5 Skrevet 26. april 2007 Selv er jeg 21, og har en gutt på 5 mndr. Aldersmessig er man ung når man er under 23-24 syns jeg. Men det har så mye med hvor voksen man er for alderen... at det er mer avgjørende enn selve alderen
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #6 Skrevet 26. april 2007 Jeg syns jeg var ung mor da jeg fikk min første som 20 åring. Men da jeg fikk min 3 var jeg "Voksen", jeg var 25. Men er ung mor i alle andre sammenhenger med at jeg som oftes er eneste 3 barnsmor og aller yngst. Å den som har elste unge osv av de jeg omgåes med. Omgåes ikke så mange i klassen til elste jenta for de er så gammle Men ung er før 20 sånn generelt sett
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 26. april 2007 #7 Skrevet 26. april 2007 jeg ser på ung mor som 13 (og alt under) til 26 ... men har en søster på 29 som ser så ung ut at jeg syns hun også er en ung mor:P hehe jeg ser på meg selv som en ung mor men med mye bein i nesa;)
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 26. april 2007 #8 Skrevet 26. april 2007 jeg syntes ikke grensen kan settes i alder... det er forskjell på å være 20 og være 20....
Mammas 2 sjarmtroll<3<3<3 Skrevet 26. april 2007 #9 Skrevet 26. april 2007 Jeg er 20, blir 21 nå i juli. Jeg har en datter som ble 1 år den 22 april. Venter barn nr 2 i slutten av juni
Gjest Skrevet 26. april 2007 #10 Skrevet 26. april 2007 Tja... Ikke lett å si noen alder... Jeg var 23 da jeg fikk lillegutt:) Synes ikke jeg var gammel i alle fall;) Synes vel at man er ung mor når man er mellom 18-26:)?
så var vi 4 Skrevet 26. april 2007 #11 Skrevet 26. april 2007 hvis du er under 19 synes jeg man er ung mor.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 26. april 2007 #12 Skrevet 26. april 2007 Helt enig med minsin & madelen 27.08.06! Jeg er 20, og føler meg ung i forhold til to andre jeg kjenner som også er 20 og mødre.
Jente89 ♥ Skrevet 26. april 2007 #13 Skrevet 26. april 2007 jeg var 16 da jeg fant ut at jeg var gravid.. Om man er ung eller ikke kommer jo ann på hva man føler sjøl. jeg følte meg ikke ung, men ikke gammel heller, følte at jeg var i stand til å ta vare på mitt eget barn, men ikke så ung. Det jeg ser på som ung mor er vel når man er under 20 og har barn. under 23 med 2brn er også ungt.. men kommer jo heelt ann på hvem det gjelder og hva man føler sjøl
Sabina og gjengen Skrevet 26. april 2007 #14 Skrevet 26. april 2007 Man er så ung som man føler seg, men nå i disse dager hvor snittet på førstegangsfødende i Oslo er såvidt over 30 burde jo alle under 28 føle seg som unge mødre. Jeg er selv 21 og har Leo på 8 mnd. Synes ikke jeg er så ung egentlig, har ei venninne som fikk barn tidlig, da venninna mi ble 17 år hadde hun ei snuppe på 8 mnd.. Det er ungt, men som ei sa over her: Å være 20 er ikke det samme som å være 20.. *godt sagt*
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 26. april 2007 #15 Skrevet 26. april 2007 Det kommer veldig an på mammaen som person da, noen er veldig modne som 20 åring andre trenger litt fler år på baken, men jeg må jo si at jeg synes under 20 er å være en ung mor. Er man fra 20-25 så er man litt ung. 25-30 er sånn ca passe og fra 30-40 ville jeg kaldt godt voksen. Over 40 ville jeg nok sagt at man var en gammel mor Hehe.. Kommer jo klabert an på om det er første eller femte barnet også da.. Neida, men det viktigste er jo at man er en god mor for barnet sitt )
ScaryMama Skrevet 26. april 2007 #16 Skrevet 26. april 2007 Hver gang dette spørsmålet blir stilt her inne, så er det mange som svarer at det kommer an på hvor moden man er, og mange som er forholdsvis unge sier at de ikke ser på seg selv som unge fordi de er voksne i hodet osv. Når man spør hva en ung mor er, så har det kun med hvor mange år man har levd, ikke HVORDAN man har levd disse årene. For meg er ung mor et relativt begrep, der en ung mor er ung dersom hun er yngre enn de fleste andre mødre på et gitt sted. Jeg ser på meg selv som en ung mor (27 år) fordi ingen av mine venninner har barn enda, de fleste jeg ser rundt omkring meg der jeg kommer fra er en del år eldre, og fordi jeg vet at der jeg kommer fra så blir jeg ansett for å være ung. Det betyr på ingen måte at jeg ikke syns at jeg er moden nok til å være mamma, det betyr rett og slett at jeg ble født senere enn de fleste andre mammaer jeg ser omkring meg. Hvis man er villig til å se på "ung mor" som noe kvantitativt, så er det vel kanskje flere her som er villig til å erkjenne at de er unge mødre?
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 26. april 2007 Forfatter #17 Skrevet 26. april 2007 Hehe.. stilte ikke spm for å finne ut hvem som er moden og ikke. Var egentlig kun interessert i de som svarer med en bestemt alder, fordi jeg rett og slett er nyskjerrig på hva folk tenker, ser at det er flest Under 25 som har tatt seg tid til å svare Et enkelt spm som bare ba om et enkelt svar... Jeg vet utrolig godt at det er forskjell på folk i samme alder.. believe u me ! = ) Og var ikke ute etter å sette fingern på de unge mødrene, de har nok å stri med, så om noen følte at de må forsvare at de er unge mødre.. Please ikke gjør det. Er sikker på at dere er de beste mødrene for deres barn uansett alder ! = ) Takk til alle som har orket å svare : )
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #18 Skrevet 26. april 2007 Jeg har to barn og er snart 32 år. Føler meg veldig ung jeg...... Kansje ikke alle som er enig med meg der men....;-) Man er ikke eldre enn man føler seg.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #19 Skrevet 26. april 2007 Jeg ser på ung mor som før 18. Når de er 18 er de voksne. Jeg kan ikke hjelpe det, men jeg reagerer faktisk når jeg ser unge mødre som ser ut som det kunne være søstra som de passer på. Tenker automatisk at barnet ble lagd i fylla under en hjemme-alene-fest hos ei venninne av ei venninne.
Tjolahopp! Skrevet 26. april 2007 #20 Skrevet 26. april 2007 Synes ikke det er noe galt i å være ung mor jeg, så lenge du har vett i panna og friskt mot!
noegodtivente Skrevet 26. april 2007 #21 Skrevet 26. april 2007 Jeg blir 25 år i juni. Fikk mitt første barn nå i des. Jeg føler meg som en ung mor, vil ikke påstå at jeg er gammel i vært fall....
Vilhaentil! Skrevet 26. april 2007 #22 Skrevet 26. april 2007 Har jeg aldri tenkt over, under 20 kansje? Hva er en gammel mor da?
Thea og Erle Skrevet 26. april 2007 #23 Skrevet 26. april 2007 Kommer som sakt på om man tenker på den biologiske alderen eller den mentale. Jeg er 28 år og 3 barn hvor eldste er 5.Synes jeg er ung til å ha 3 barn,men ellers ikke så ung da første ble født. Mentalt er jeg som 13 år. Ha ha.... Liten spøk men men. Synes at man er ung dersom man får barn under 20 år, men som sakt kan være mer moden en andre på samme alder:) Store variasjoner:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå