Gå til innhold

Erfaring me brystskjold ved såre bryster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det kjekt å ha de første dagene når det blir veldig sårt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både det og purelansalve fra apoteket. Jeg brukte de annenhver gang etter amming, og det fungerte kjempe bra. I tillegg kan du klemme ut litt melk og smøre brystknoppen samt lufttørke den i starten for å begrense sårhet. Be om hjelp på barsel, og prøv ulike ammestillinger når du er der.

Skrevet

jag använder brystskjold och det var min räddning! hade inte klarat av att fortsätta amma annars! MEN jag skulle inte rekomendera att använda det när barnet är nyfött, babyn kan nämligen fort bli avhängig av skjolden, känner inte igen "bara" brystet och vill inte äta utan skjolden + att babyn måste jobba mer för att få ut mjölken och det är inte säkert h*n är stark nog för det och då kan det påverka mjölkproduktionen och det kan sluta med att du inte kan amma överhuvudtaget... De flesta säger att sårheten går över efter ett par veckor så jag skulle försöka ta mej igenom dem först, det är inte alltid så kul! jag hade två blödande bröst och betennelse, ville inte att min son skulle vakna för det gjorde sååå ont när jag ammade att jag bara ville gråta! Provade ALLT olika ställningar, alla olika sorters krämer, smöra med mm, pumpa tills såren var borta osv. sista lösningen var skjold och det fungerade som tur var men nu är sonen min 3 månader och jag använder fortfarande skjolden för han vill inte amma utan den! Det är ju faktiskt inte säkert att du kommer bli sår! Du kanske blir en av de lyckliga som inte har problem med ammnigen! =)

Skrevet

ja jeg synes de var kjempebra..

avent sine vel og merke...

brukte de innimellom...

Skrevet

I en sterk eim av ammetåke trodde jeg du mente albueskjell. Må le av hvor mye den tåken tetter hodet i blant :) Albueskjell og salve var ihvertfall redningen min.

Skrevet

Jeg og sverga til avent sine.. Brukte de nesten hver gang i begynnelsen..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...