Lykkepiller Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Lillejenta er nå snart ni måneder gammel. Hun har fra hun var ca tre måneder hatt ganske så skjev hodeform på grunn av favorittside. Det har nå rettet seg en del ut, men er fortsatt litt skjevt. Vi var hos fysioterapeut igjen på tirsdag og hun mente at hodet mest sannsynlig ikke ville rette seg helt ut. Men jeg har jo aldri sett et voksent menneske med skjevt hode? Hun forklarte det med at dette er et nytt fenomen fordi man før hadde babyene liggende på magen. Noen som har erfaringer? Her er et bilde på hodet hennes nå... http://www.dinbaby.com/content/view/slideshow/459892/offset/7
Gjest Skrevet 26. april 2007 #2 Skrevet 26. april 2007 Ene nevøen til mannen min har skjevt hode...moren hans fikser det ved å klippe håret så det ikke synes
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #4 Skrevet 26. april 2007 Akkurat sånn er hodeformen til gutten min også. Men han er bare 5 mndr da. Ei venninne av meg har en gutt som hadde ekstremt skjevt hode (!), men det retta seg innen han var 2 år. Har hørt at de aller fleste blir ganske "rette" igjen, så håper det gjelder våre to også
Lykkepiller Skrevet 26. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. april 2007 Hvordan er hodet hans i forhold til hennes da? Hvis du orker se på bildet...
Gjest Skrevet 26. april 2007 #6 Skrevet 26. april 2007 Ikke så skjevt som tulla di, men tror han fortsatte å rette seg opp lenge...Han hadde veldig skjevt hode da jeg traff ham som 1-åring
Lykkepiller Skrevet 26. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. april 2007 Ja, det er det helsesøster har sagt hele tiden, derfor har vi ikke stresset med det. Før nå...
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 26. april 2007 #8 Skrevet 26. april 2007 de sier jo at fontanellen gror v 15 mndrs alder, skulle tro det fortsatt var mulighet for å "rette" på hodeformen.
ღprinsesse&prins&prinsesseღ Skrevet 26. april 2007 #9 Skrevet 26. april 2007 jenta mi hadde veldig skeiv hodeform pga favoritt side. hun er nå 3,5 og det har rettet seg ut. en ser ikke noe skeivhet. jeg har en gutt på 7 mnd og han hadde veldig skreiv hodeform pga favorittside, men nå har det begynt å rette seg. håper at det retter seg helt. uansett hvis det ikke retter seg helt ut så kommer en ikke til å se noe når de får hår. jeg kjenner en som er 16 år nå og hun har skeiv hodeform men det er helt umulig å se det. jeg tror at en ser det mye når de er babyer, de har ikke hår/tynt hår. det er jo ikke noe vi kan gjøre med det. jeg prøvde alt både med jenta og gutten min, snu de når de sover, legge pute eller lignende så de ikke fikk snudd seg til favorittsiden men de greide å snu seg allikavel. til slutt bestemte jeg meg for ikke å stresse med det for jeg holdt jo på å forstyrre søvnen når jeg dnudde de.
Karija Skrevet 28. april 2007 #10 Skrevet 28. april 2007 Jeg ville tatt en tur til en osteopat med erfaring med barn, feks her http://www.majorstuen-osteopati.no/frameset.html
Fikk maibaby06 Skrevet 28. april 2007 #11 Skrevet 28. april 2007 hei, jeg har kikket på bildet. Min sønn hadde også skjev hodeform helt fra starten, pga kiss hadde han favorittside mm, men hodeformen har rettet seg ut nå mer el mindre. Vet at mange m favorittside el kiss har hatt god nytte av kraniosakralterapi hos osteopat, den på majorstuen har god erfaring med barn (tror andrea skal være flink). Du kan ev ta henne med dit. Vi har ikke vært der men vet at du har behandlet mange med favorittside. Tror forøvrig at det fysiot sa til deg stemmer ang hodeformen. Da vi var små ble vel barna lagt på magen for å sove.
Sylteflesk Skrevet 28. april 2007 #12 Skrevet 28. april 2007 Jeg synes hun ser ut omtrent som min datter. Fysioterapeuten sier at det kommer til å rette seg ut og bli helt fint. Hun er 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2007 #13 Skrevet 28. april 2007 min eldste har skjevt hode enda og han er 6 år. det rettet seg ikke ut på han : ( nå har jeg blitt så vant til det at jeg tenker ikke mer på det, men håper for guds skyld ikke det er farlig for han. ser faktisk ganske lik ut som snuppa di nå.. eller vi ser det jo ikke da, men kjenner det.
Blomman Skrevet 28. april 2007 #14 Skrevet 28. april 2007 mellomste er noe skjev - 5 år. Når han hadde langt hår syntes ikke noe - nå har han kort syns littegrann kanskje om man vet det. Men det jevner seg litt ut ettersom hodet vokser. Svigremor syns det er forferdelig at han har skjevt hode..... men da sier jeg at det betyr ingenting - tenk på om han skulle vært syk da!! nei han er verdens beste og jeg bryr meg ikke om det - hun kan bare passe seg fo å lage et problem ut av det, slik at han syns det blir et problem! Han er nok som jenta de tenker jeg - og du kommer helt kkert til å ha lengre hår på henne etterhvert enn det min gutt har - og da er det ingen som ser det :-) På vår hs sa de at noen ganger kan det rette seg ut til 4 år....
Lykkepiller Skrevet 28. april 2007 Forfatter #15 Skrevet 28. april 2007 Emeli har 10 cm langt hår og da har vi i tillegg klippet henne to ganger allerede, så akkurat det er jeg ikke redd for, hehe... Er derfor jeg har lue på henne på bildet. Så det vises nesten ikke hvis man ikke vet at hun har skjevt hode. Bor i Tromsø, så vet ikke hvilke muligheter jeg har her... Nei, vi får bare fortsette å snu litt på henne om natta, så skal det vel gå seg til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå