Gå til innhold

ang. grøt......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når startet dere med det? Er det for tidlig og begynne da de er 3 mnd...Har hørt noen har startet før også.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge forskning er det for tidlig. Skal tidligst starte ved 4 månders alder, helst senere.

Jeg har gitt henne smaks prøver siden hun var nesten 3 månder ;)

Gjør som du vil, du merker for om barnet ikke tåler det. Her merket jeg at tulla gulpet mindre og hadde mere regelmessig avføring og mindre hard.

Skrevet

Var det jeg tenkte egentlig og bare ha en teskje eller no oppi flaskene ;) Har du hørt om noe som heter hiche grøt da fåes kjøpt på helsekosten... Fikk anbefalning av svigemor skjønner du.

Skrevet

Nei har ikke hørt om det, har bare gitt mais grøt jeg da. Men for all del er jo bare å prøve =) Er jo så spennende å gi de noen nytt

Skrevet

Dersom du gir grøt ved 3 mnd bare fordi du "har lyst" så kan det være greit å vente. Tarmsystemene til disse små tåler ikke all verden. MÅ du gi fast føde pga vektoppgang andre helsemessige årsaker så er det jo noe annet, men da kan det jo sikkert være greit å veiledes litt fra hs?

Skrevet

nei, de tåler ikke hva som helts. Er derfor man prøver....

Skrevet

Hirsegrøt fra helsekost er fin startgrøt for småttisene (startet med denne selv da hun var litt over 4mnd), men vanskelig å bruke som velling på flaske, SYNES JEG:)

Fordi; pulveret er ikke pulver, men mer flak, så krever en stor flasketut. Har hørt at risgrøt er det man begynner med hvis man skal begynne med grøt før tiden (og da i samråd med lege/hs), dette gies gjerne pga spesielle problemer som refluks, og skal gi mindre gulping.

Skrevet

hvorfor slik hast? Jeg starta da min var litt over 5 mnd, fordi han da trengte mer mat, Jeg gleda meg til å starte med grøt og smaksprøver, og det gikk greit... men hvor mye enklere alt var da vi kunne dra hvor vi ville i løpet av en dag, fordi ALL MAT VAR MED I PUPPENE!!!

Nyt tiden, ikke stress med å gjøre alt så tidlig!

Lykke til:)

Skrevet

Som du ser så er det delte meninger =)

Så må du bare finne ut hva som passer for dere, lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...