Gå til innhold

jordbær og sånn......

Anbefalte innlegg

Skrevet

huff.. hvordan skal dette gå ?? og hva skal dere gjøre?? jeg gruer meg sånn til alle de tingene man ikke skal spise når man ammer og sånn.... har termin midt i juni........ alle de deilige jordbærene og alle de tingene som inneholder nøtter... blomkål og hvir saus................... det er liksom sommer............................. hører mange som sier de spiser hva de vil............ men da kommer mor/svigermor til å få anfall........... huff.... så mye å huske på........................

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan du ikke spise dette da??

Tror noen har foret deg med gammeldagse synspunkter som ikke er riktige...

Spis alt hva du vil, merker du at baby reagerer på noe du har spist kutter du det ut etterhvert. Skal du ta alle sorger på forskudd blir du jo helt skrullete i hodet!!

Lykke til!

Skrevet

Når jeg var hos ammeveileder fikk jeg beskjed om at så lenge ungen ikke reagerer skal jeg spise hva jeg vil.

Altså jorbær med mer. Men hvis ungen får problemer med magen skal man prøve å luke ut hva som gjør det. Holde seg unna melkeprodukter en periode se om det hjelper, Osv.

Men skal holde seg unna brus da og annet med bobbler (naturlig nok)

og at man helst ikke skulle drikke light saft vistnok.

Jeg har nå tenkt å spise normalt så lenge ho ikke ser ut til å lide under det.

Men karnsje ta det litt forsiktig første gang jeg spiser ting som jordbær og ikke hive innpå flere kurver slik jeg har hatt for vane.

(Elsker jorbær)

Skrevet

Min venninne prøvde seg frem. Det er individuelt hva barnet reagerer på. Hun kunne spise jordbær ihvertfall. Jeg har også tenkt på dette, siden jeg elsker norske jordbær.. synd å gå glipp av nesten en hel sesong.

Skrevet

Men det er vel ingen regel som sier at alle babyer reagerer på alt det der vel?

Ingen grunn til å slutte å spise verken jordbær, nøtter el løk før du eventuelt får en baby som er veldig urolig. Da kan du jo begynne å utelukke matvarer for å se hva babyen reagerer på. Men det behøver jo ikke være pga noe du har spist...

El gjøre det motsatt, og prøve deg fram på hva som går bra å spise uten at babyen får vondt i magen.. Jeg tror (også egen erfaring) at du kan spise det meste. Jeg har også termin i juni, og har tenkt å spise jordbær m god samvittighet!

Skrevet

takk for mange gode svar:) jeg bare vet at det blir rabalder om jeg setter i gang og skal spise jordbær......... for de gamle er elst og vet best.......... hehe.. får psøve å omvende........ øømh.. jaja......... det er så deilig med jorbær.....:):):):)

Skrevet

Du trenger jo ikke la dem vite at du spiser jorbær da.

De er vel ikke rundt deg hele tiden.

Skrevet

Jeg har termin midt i Juli...:) Ska få plukke så masse jordbær jeg bare vil hos svigersene når de er på ferie..Det blir godt det..Skal spise masse masse..Men det er kun hvis lilla tåler det..Hvis ikke, fryser jeg ned (min part) og spiser etter ammeperioden:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...