Gå til innhold

Jeg bare MÅ spørre. ... .. ... .ang baby 3 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

greier deres babyer å ligge på magen og holde seg oppe ? min greier det ikke en liten stund en gang , men det må sies at hun hadde et kragebeinsbrudd ved fødsel ... men allikevel ? skal hun ikke greie det nå? er dere flinke til å ha babyen på magen hver dag? Hun raaaser når jeg gjør det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi tulle er 4 månder om ca 10 dager og er nettopp de siste to ukene hun har " gått med på " å ligge på magen. Bare la henne ligge " lite men ofte" var det hs sa til meg.

Forresten jeg var kjempe dårlig til å la henne ligge på magen da, siden hun haaaatet det.

Nå synes hun at det er helt greit og ligger , kikker og snur rundt hodet , prate rog koser seg .

Skrevet

Jeg var på sånn fysioterapi-gruppe hvor vi fikk info om motorisk utvikling på de små. Fysioterepauten sa at opptil 3 mnd forsinkelse ikke var noe å bekymre seg for, og at det bare var å ta opp barnet dersom de ikke likte å ligge på magen lenger - bedre med mange korte intervaller enn en rasende unge :) Knøttet holder hodet sitt, men tror ikke det er noen krise om barnet ditt ikke gjør det enda. Hør eventuelt med hs om du kan få henvisning til fysioterepaut hvis du bekymrer deg da vet du:)

Skrevet

Vår gutt ble rimelig hissig av det han også. Men fordi de er så liten, har de en enorm opptreningsevne: det går fort! Så hvis du ved hvert eneste stell legger ham på magen, f.eks ved knepping av bodyen- så går det ikke mange dagene før han klarer å løfte hodet selv. De trenger med andre ord ikke ligge lenge, men hyppig.

Skrevet

Ingen barn klara av eller liker att ligga på mage och hålla huvudet uppe om dom inte får träna. De är ju super tungt för dom, stackarna, men dom måste ju bara igjenom det.

Jag lätt min gutt ligga på mage korta stunder varje dag. Han blev fort stark av det och började snart snu sig.

Skrevet

Heia jenta mi ble tre måneder på mandag og har allerede snudd seg begge veier, ho er super tidlig ute. Hs sa at det var helt greit og flott så lenge ho gjorde det sjøl.

Hilsen super stolt mamma

Skrevet

snuppa her var som din, hatet å ligge å magen. la henne sånn bare litt hver dag, og plutselig løftet hun hodet, og bare en uke etter rullet hun. jeg tror de gjør det når de er klare selv jeg. ikke stress du! det kommer:)

Skrevet

Min er 3 mnd, men har lagt lite på magen pga at jeg holder ikke ut å se han slite mens han gråter.

Allikevel er han kjempesterk i nakken, og når jeg legger han på magen nå, og legger armene hans under for han, løfter han hodet høyt - og dette er en som har lagt LITE på magen!!

Dette er hva du kan gjøre, som jeg har gjort som alternativer til å legge han på magen på gulvet:

*bære henne med fjeset frem, som et "håndkle" hengende over underarmen. underarmen din rundt magen hennes, rumpa hennes mot magen din, skjønner? da må hun holde hodet selv, pass på å la henne få hvile oxo, og lytt til henne om hun blir sliten! dette var noe vi lærte på babysvømminga, for å styrke muskelaturen i nakken dems.

*legg deg på ryggen, og trekk knærne mot deg. så legger du henne på magen (støtt henne så hun ikke ruller ned:P), oppå leggene dine, med hodet og armene hennes i lufta, og brystet hennes på knærne dine. pass på så hun kan hvile haka på knærne dine om hun blir sliten. dette er myye gøyere for henne enn å ligge med nesa ned i gulvet, for nå ser hun jo mamma'n sin gjøre tullete grimaser under seg ;o)

*bær henne liggende på magen, over underarmen din. sånn at hun har hodet ut ved albuen din. da kan hun løfte hodet i blandt, og hvile d når hun blir sliten.

Lykke til, utviklingen til de små skjer så plutselig, så du har ingeting å bekymre deg for :o)

Skrevet

Min var også litt sen med dette. Vi satt i ei så gruppe på helsestasjonen. Vi var ganske mange, og det var bare min baby og 1 annen som ikke klarte å holde hode oppe. Den andre babyen klarte det ikke pga navlebrokk, og min klarte det rett og slett ikke. Jeg gikk selvsagt hjem og var lei meg. Han hatet jo å ligge på magen, så vi hadde ikke trent på det heller. Han har alltid vært veldig sterk, og har holdt hode sitt selv fra dag 1.

Jeg fikk ivertfall beskjed fra fysioterapauten å plassere armene hans 90 grader under han. Det jeg også kunne gjøre var å rulle sammen ett teppe eller no til ei pølse å legge det under brystet på han.

Da jeg gikk hjem for å prøve dette funket det jo kjempe fint. Da holdt han hode selv som om han ikke hadde hatt problemmer med det i det hele tatt. Da fikk jeg rett og slett inntrykk av at han ikke hadde funnet ut av det før jeg hjalp han....

Skrevet

Min gutt på 5mnd og 2uker.. har først nå godtatt å ligge på magen...:-)

Skrevet

Kjenner meg litt igjen i dette ja... Jenta vår hatet også å ligge på magen - men når vi var på helsestasjonen hadde vi besøk av fysioterapeut og eg lærte en del måter og la hun ligge på magen, f.eks over mitt lår så hun kom seg høyere opp ol.. ( dette tror jeg var på 3 mnd kontrollen )

Nå er hun snart 5 mnd, og liker ennå ikke spes godt å ligge på magen, men hun ligger slik lengre enn før, og ruller når hun klarer å løfte seg litt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...