Gå til innhold

Har bare lyst å sette meg ned å grine nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg som har ønska meg baby så lenge, og gleda meg masse til min lille skatt skulle bli født, men det har ikke blitt som jeg hadde trodd.. Visste det ikke kom til og bli en dans på roser, men at det skulle bli sånn her det hadde jeg ikke i mine tanker! Misforstå meg rett, jeg elsker sønnen min over alt på denne jord! Men nå er jeg sliten...

Samboeren har dratt på natta, og her sitter jeg med en illsint baby.. Han er snart 8 uker.. Han har ikke spovet siden kl.11 i dag! Så han er stuptrøtt, han ser jo helt speeda ut! Veiver med armer og bein! Er rød rundt øynene, og hver gang han endelig dupper av så veiver han så med hendene at han skvetter, og våkner igjen! Han vil ikke sove på dagen heller.. Men kanskje derfor han ikke får sove, fordi han er overtrøtt?

Jeg elsker han over alt, men det er vel lov å bli litt oppgitt, lei og frustrert til tider? (får litt dårlig samvittighet fordet men..)

Måtte bare få ut litt her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje han har litt vondt i magen?

prøve med litt sukker vann eller noe?

høres jo ut som han ikke har det noe godt, og da er det ikke noe godt å være mamma eller:(

sender deg en stooor trøsteklem jeg

Skrevet

Uff, første tia er hard. Kanskje han har luft i magen? Prøv å legge ham på rygg og sykle med beina hans, det kan hjelpe litt. Ellers kan du prøve å la ham ta en lur liggende oppå deg. Ingen vane man vil ha, men nå er han definitivt overtrøtt.

Det er lov å bli oppgitt, det er lov å være lei og det er lov å be om hjelp. Husker hvor ofte mora mi måtte komme å hjelpe med min første:) Hun var kjekk å ha selv om vi ikke alltid er enige. Kanskje en ide å ringe noen du kjenner som vet noe om barn?

Skrevet

vi hadde det litt sånn i begynnelsen vi også, men det gikk over av seg selv da hun ble litt over 2 mnd. nå sover hun fra ca 21.30. men dagene er litt vanskelige enda da, men en trilletur bysser henne alltid i søvn:)

lykke til, var frustrert til tider jeg også, og det er lov:)

Skrevet

Det er lov å føle seg frustrert og fortvila, og det er ikke lett med de små. De kommer dessverre uten bruksanvisning av den enkle grunn at ingen er like....

Ammer du? Viktig å i tilfelle la ungen spise tomt brystet før du bytter side. Det er på slutten den gode, feite melka kommer som de blir gode og mette av. Viktig å få opp rap etter hvert måltid også. Ellers er det bare å smøre seg med tålmodighet- det blir bedre- garantert!;-)

Jeg måtte "svelge mange kameler" med snuppa her når hun kom i vinter, bla med det å samsove. Med en sambo som pendler og en 3åring, samt ei som ikke sov, ble det mange runder med samsoving her for i det hele tatt og få sovet litt selv. Utrolig viktig at du får hvilt, får ungen merker at du stresser også.

Lykke til!;-)

Skrevet

*Sender en trøsteklem*

Det minner veldig om sånn vi hadde det de første 8-10 ukene også. Snuppa vår var sånn du beskriver din lille, men i ettertid skjønte jeg at hun rett og slett var overtrøtt. (Hun blir kjempegrinete den dag i dag hvis hun er overtrøtt, og nå er hun 7 mnd)

Det var mye tårer og slit om nettene, men ved ca 3 mnd "løsnet" det. Og da begynte vi å legge henne i 18-19 tida om kvelden. Det gjorde underverker!! Hun har sovet 10-11 timer i strekk siden.

Hold ut! Og masse masse lykke til! De små mener jo ikke noe vondt med det, men gud så slitsomt det er når det står på som verst...

Skrevet

Hjelper det ikke hvis han får pupp heller (hvis du ammer)? Min har fått så mye han har villet hele tiden, og har regulert dette fint selv etterhvert.

Et tips til å unngå "skvette" armer er å tulle barne inn i et helseteppe, legg også en gassklut e.l. på siden av ansiktet slik at nesen puster mot den. Da kjenner han varmen sin og det vil minne han på ammesituasjon. Sesielt hvis han får smokk i tillegg. Dette har hjulpet meg... Når det har vært for ille har jeg lagt han inntil meg i senga med smokken sin sin og da har han sovnet.

Vet ikke om du ble så mye klokere...

Lykke til uansett!

Skrevet

Bare det at nå føler jeg at jeg har prøvd alt.. Ser jo at han ikke har det noe bra han heller nå.. Å så føler jeg så på det når han sovner sinna, men det er vel glemt fort..

Samsove går ikke, han bare gråter og veiver med armer og bein, får heller ikke byssa han i søvn (eller det virker i 10 min. så er det på`n igjen..) Han vil heller ikke ligge på brystet mitt (har fått en skikkelig sinna tass skjønner jeg). Han får bare mme.. Og i kveld har det vært et slit å få i han mat også, for han ligger ikke i ro! Atpåtil så må jeg hente samboeren på jobb i morgen kl.7..

Håper virkelig at det roer seg nå som han nærmer seg 2 mnd...

Bare han kunne sovet litt på dagen!

Takk for lykkeønskinger, trenger det virkelig nå..=)

Skrevet

prøvd med sukkervann, minifom eller malt? høres ut som han har litt vondt i magen kanskje. her måtte vi gå å bære henne rundt til hun sovna og det kunne ta laaang tid, og så våknet hun tvert vi la henne ned. huff føler med deg!

Skrevet

Ville kanskje ha fått han undersøkt av en fysioterapeut/manuellterapeut for å utlukke at han har vondt noen steder. Ganske fortvilende når de gråter og kaver slik!

Har hørt at barna snur rytmen sin rundt 3 mnd. Så får håpe for din del at det stemmer!

Skrevet

Uff da - skjønner du er sliten....

Min gutt skvetter lett så vi pakket han inn slik han ble på sykehuset. Det er mye tryggere for dem og det kan man gjøre frem til dem begynner å bevege armer "bevisst" - vet ikke om du er på grenseland. Men du kan jo prøve å legge gutten din innpakket på sida - det hjelper av og til og når han har sovnet så legger du ham forsiktig på ryggen.

Han er vel så overtrøtt at han ikke klarer å falle til ro - slik jeg er nå...

Og det er slitsomt - spesielt de tre første månedene :o) Og så løsner det sikkert da får dem rutiner og blir eldre og tryggere - det gjorde ihvertfall min gutt. Nå er det fryd og gammen med ham - men før det så var jeg konstant sliten og amper over for lite søvn og han var krevende.

Jeg fikk en huske (fisher price) fra svigermor som lillegutt elsker. Den vugger fra side til side eller frem og tilbake (veldig bra for små mager) og den spiller musikk og har en leke greie som går rundt med forskjellige tøyfrukt og lyser i forskjellige farger.

Den kan han sovne i og da sove opptil 3-4 timer.....er så beroligende med vugginga - du slipper å vugge og får fri og han får bevegelse for magen sin. Funka veldig bra med vippestolen med vibrasjon - slukna som en stein i den...

Skrevet

Forresten MME kan være litt hardt for magen - spesielt NAN visstnok. Jeg har gått over til Collett som er blitt anbefalt av flere og oppi hver flaske så har jeg en teskje malt. Har lillegutt ikke fått bæsjet på en stund og han virker urolig så har jeg en god skje oppi så den er brunaktig og da løsner det. Ellers så har jeg så det blir lysebrunt.

Etter det så er han rolig og har det bra og bæsjer hver dag.

Eller man har malt i vannet man har kokt opp - hvis man lager en stor porsjon for å ha i kjøleskapet.

Skrevet

Skjønner at det er frustrerende. Han har ikke vondt i magen, da? Malt i mme brukte jeg til guttungen. Så noen tipset om å pakke inn babyen som på sykehuset. Gjorde det med jenta da jeg gikk inn for å få henne over i egen seng. De blir gode og varme og ligger trangt som i mors liv.

Vendepunktet med soving her var rundt 10 uker, litt senere med guttungen, men han hadde kolikk og fikk hjelp av kiropraktor.

Skrevet

Ikke for å virke negativ eller noe, for dere kommer med mange gode råd, men jeg har prøvd ut så og si alle sammen.

Vi har tatt han med til fotsoneterapeut og manuellterapeut. Han tåler ikke malt, men får laktulose, så han har avføring hver dag. Å så bruker vi hipp mme. Prøver og pakke han inn i et pledd, men det er nyttesløst. Legger han også på siden ved siden av meg, men han gråter like mye..

Men nå har han endelig sovna i vippestolen sin, men han våkner vel med en gang jeg skal legge han i senga.. Å nå er det jo snart mattid også, men får håpe han har funnet roen nå, og ikke blir like vanskelig og legge etter mat..

Men tusen takk for alle gode råd, og så er det jo litt godt og høre om at andre også har gått gjennom det, og at det ble bedre etterhvert som de ble eldre.. Tror vel også det blir lettere etterhvert som han blir eldre.. Lettere og lage rutiner da..

Skrevet

Nei, ikke sikkert vi kommer opp med noe som hjelper. Ikke kjenner vi babyen og ikke vet vi om alt som er utprøvd. Men ikke flytt ham over til senga om han sover i vippestolen. HVis han fortsetter med å ikke få nok søvn kan det bare bli værre og den søvnen han får veldig urolig..HVis han får sove til han våkner av seg selv og får en melkeskvett kan du jo ha flaks nok til at han sover i senga. Om du vekker ham blir han sikkert sint og ¨både mating og legging blir vanskelig. Søvn avler søvn når det er snakk om babyer:)

Skrevet

Vet jeg spør et spørsmål nå som dere ikke kan svare på, men hvorfor sover han ikke på dagen?! Han er jo så liten enda at det burde jo ikke være noe problem.. Han blir like sint da.. Men hvordan få han til ikke å bli overtrøtt, når han i tillegg ikke vil sove? Hehe hadde noen hatt løsningen på det, så hadde det vel ikke vært noe som het våken-netter..

Skrevet

JEg tror at enten ser dere ikke trøtt-tegnene fort nok. (prøv feks å trille tur/vugge etter hvert måltid) overtrøtte barn er VANSKELIG å få til å sovne og sover veldig dårlig. Ellers kan det hende han har vondt noe sted, eller kanskje han vil ha ryggen litt hevet når han sover?

Bare vill gjetting...Uansett kan et besøk på hs eller legen hjelpe om dere har flaks:)

Men dette med at samboeren dro, er dette en normal jobbting eller gir han opp? Dårlig stemning kan smitte babyen, selv om den ikke skjønner ordene dere sier..:)

Skrevet

Sover han hvis du går tur med ham i vogna? Frisk luft og trilling på ujevnt underlag virker søvndyssende på min i alle fall.

Skrevet

hei

dersom du må gå å bysse mye kan det vere en ide med slynge eller sjal, da kan du kanskje få ham til å sove intil deg, du får ikke hvilt deg sev da (barnet blir fort urolig om du setter deg ned med slynge på, i alle fall blir gullet mitt det), men kanskje du får gjort ting som du også føler på ikke blir gjort fordi du er opptatt med ham og som stresser deg i tillegg? de hjalp i allefall meg da gullet var helt liten.

Skrevet

Ja, kanskje det er det at vi ikke ser at han er trøtt for nok.. Kanskje prøve og legge han litt etter hvert målti.. Men det er jo så koselig når han først er våken, for da er han ofte blid, men det går fort over til sinne.. Kanskje da han blir overtrøtt..

Neida, han dro ikke fordi han var lei, han jobber skift, og har to netter nå.. (som jeg gruer meg till..)

Triller tur med han hver dag. Men han sover ikke noe godt i vogna heller. Å når han først sovner så våkner han med en gang vi stopper opp..

Men sånn bæresjal.. det er ofte helt umulig og legge han inntil kroppene våre når han er så sint.. Men roer de seg fortere med ette tru?

Skrevet

Prøv sjal,det anbefales veldig! Les mer om bruk og nytte inne på www.tettinntil.com

Viktig at du får hvile. Vær flink til å sove de gangene du kan, legg deg når samboeren din er hjemme.

Skrevet

kan det være noe m kosten din? kaffe/te? melk? løk? det kan være godt å ligge på magen over knærne dine og ble strøket over ryggen og pjuska med:) Uansett, han prøver så godt han kan stakkar å få signalisert at han har vondt...lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...