Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Er en helt fersk mamma som dessverre røyker. Prøver å kun røyke rett etter babyen har fått mat. Men bommer jo innimellom. Men det er vel fortsatt bedre å fortsette med ammingen enn å gi erstatning?
ScaryMama Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 Det er mye bedre å fortsette å amme, men prøv å la det gå 2 timer før du ammer.
så var vi 4 Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 Ja det er bedre å amme og røyke enn å gi mme og røyke.
Gjest Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 Røyking og amming Røyking og amming er ikke en bra kombinasjon. Det gir lett dårligere melk og mindre melkemengde. Og barn som puster inn andres røyk er mer syke. Det er også slik at barn av røykende kvinner som ammer har lettere for å få kolikk. Mange av de rundt 4000 stoffene fra sigarettene, f.eks. kullos, blåsyre og tjære, passerer over i melken. Nikotinet går lett over i melken, slik at konsentrasjonen i morens melk er høyere enn i blodet hennes.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #5 Skrevet 25. april 2007 jeg gjør det:( prøver å la det gå lengst mulig tid før jeg ammer, men det er ikke alltid lett å vite når hun vil ha pupp. har dårlig samvittighet for det. så du er ikke den eneste. men det er bedre å fortsatt amme, det sa de på barsel:)
Gjest Skrevet 25. april 2007 #6 Skrevet 25. april 2007 Røyker ikke men såvidt alle mine røykende venninder kan melde er det veldig lurt å amme likevel. Fordelene morsmelk gir veier opp for det ungen kan få i seg av skadelige stoffer. Og om du må amme noenganger rett etter røyken er det ikke i nærheten av så mye skadelig i melka som det du får i deg. Om en stund blir måltidene mer regelmessige så lærer du deg hvor lenge etter du kan røyke.
Gjest Skrevet 25. april 2007 #7 Skrevet 25. april 2007 Alt av helsepersonell anbefaler at man ammer og røyker heller enn å røyke og gi mme. Det gir ikke dårligere melk eller mindre mengde, dette er hvertfall ikke det helsemyndighetene melder...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå