Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Jeg har en gutt på snart 2,5 år og han vil ikke ha maten jeg lager! Han vil bare ha mat på glass tilegnet 1 åringer/ 1,5 åringer og havregrynsgrøt...har virkelig vært oppfinnsom da det gjelder mat til gutten, men han nekter plent å eta. Særlig hjemmelagd middagsmat får jeg han ikke til å spise, heller ikke brødskive vil han ha...da må det i såfall være med hapå og det syns jeg ikke han skal venne seg med å få. Skal jeg gi han det han liker? (Altså havregrynsgrøt og glassmat) til hvert måltid? Eller skal jeg bare sette fram det jeg syns han skal like og bare la han sulte ved maten?? Har prøvd èn gang, men han ble syk..(om det var pga matstreik tror jeg ikke, men greide ikke holde ut å krangle med en febersyk gutt) Han får ikke noe mellom måltidene på en vanlig dag. Kun vann. Han spiser jo relativt godt til måltidene, men hva må/kan jeg gjøre for å få han til å like vår mat??
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #2 Skrevet 26. april 2007 Kanskje det er en fase han går gjennom? Hvordan har det vært med middag før? Søsteren min som er pedagog, har prøvd klistermerke metode på sønnen sin, den tiden da han ikke ville spise. Da var i ca. 3 år. Du kan jo prøve det? Det tok henne 2,5 uker og det funket bra.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #3 Skrevet 26. april 2007 Min gutt er heller ikke så flink til å spise middagen min. Favoritten hans er ketchup - og så lenge jeg tar på dette går det som oftes ned. Men han spiser fortsatt ikke kjøtt eller mat med mye smak. Fiskeboller som har en veldig mild smak spiser han. Har ikke så mange tips. Tror mye av dette er arvelig og vil gå over. Pappaen i huset var helt lik - men han spiser jo alt nå.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #4 Skrevet 26. april 2007 Som oftes må sønnen min sitte ved bordet til jeg er ferdig med å spise...uansett om han vil spise eller ikke. Og det ender alltid med at han spiser litt, for når han ser at jeg sitter og spiser, så blir han for frista til å ikke la være.
celz Skrevet 26. april 2007 #5 Skrevet 26. april 2007 Han har egentlig aldri villet hatt min mat...så kanskje jeg har meg selv og takke?...gitt opp for lett... Men bror min var også slik, så har nok mye med arv også. Men hvor lenge kan en slik fase være/vare? han gapte til alt til han var litt over året... Er det slik at han får klistremerke som belønning da han eter..og ingen hvis ikke. På Helsestasjonen sa dem at jeg bestemmer HVA ungen skal eta, men ungen bestemmer HVOR mye... Men skal jeg hele tida gi han det han ikke vil ha for at jeg syns han skal eta det??
celz Skrevet 26. april 2007 #6 Skrevet 26. april 2007 SVAR: Lar han sitte til vi er ferdige her å, men han blir supersint og kaster nesten alt han får tak i.. Ikke snakk om matt allfall...så vi lar han bare sitte der å være sur.. Før satte vi han på rommet til ahn ble blid igjen, men det var kanskje ikke rett taktikk ettersom da får han jo unnslippe bordet og heller leke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå