Gå til innhold

Når startet dere med grøt/velling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på når dere startet med grøt/velling? Hvilke type grøt startet dere med? Til hvilket måltid startet dere?

Gullet er litt urolig på kvelden, og vil spise mamma´n sin opp. Bruker en time på ammingen, og det holder ikke. Må gjerne amme 2-3 ganger før han faller til ro. Han er 3 1/2 mnd, men er født 18 dager på overtid. Dermed er han en stor gutt. Kanskje trenger han litt mer mat å bli mett på?

Usikker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

begynte ikke med grøt før 4,5 mnd, men jeg startet med å gi mme på kvelden, og da sov hun som en stein hele natten gjennom :-)

Ville heller prøvd det først, før grøt. Men om du starter med grøt er jo da 4-mnd grøtene som er best. Mais, ris eller hvete. På helsekosten får du også kjøpt hirsegrøt.

Skrevet

hei min sønn var 31/2 mnd når jeg begynte me grøt på kveldstid....bare noen teskjeer av gangen de første gangene, fordi jeg ikke hadde nok melk på kvedstid. å skal si d gjorde susen...gutten såv hele natten uten pupp våknet blid å fornøyd dagen etterpå....å siden har han såvet natten over.... min sønn var foresten født 14 dager for tidlig.....begynte allikevel jeg...

Skrevet

Vi begynnte med grønnsaks pure en gang om dagen sammen med sviske pure når vesla var 2.5 mnd og nå når hun er 3 mnd så har vi også begynnt med velling på kvelden.

Men det anbefalte er jo ikke før tidligst 4 mnd.

Gjør det som du føler passer deg og babyen din best.

Lykke til.

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...