Gå til innhold

Om å sove på magen..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så sinnsykt nervøs om dagen, lille snupp på 5,5 mnd foretrekker å sove på magen. Hun snur seg selv, både i våken og sovende tilstand, samme hvordan jeg legger henne fra meg i senga, så finner jeg henne igjen på magen.. Når hun våkner snur hun seg over på ryggen igjen som regel. Jeg kan jo ikke sitte å passe på henne hele natta og ikke er det heldig å snu henne når hun sover heller(pga at du ødelegger søvnmønsteret) å så har jeg fått vite av helsesøster at om hun snur seg selv kan hun bare ligge på magen... men så er jeg jo en sånn overnervøs mamma da(?) så syns det er utrolig ekkelt at hun sover på magen. Tenk om jeg finner henne død i senga en dag?!

Andre som har så små som sover på magen?

Hilsen en mamma som føler seg som en overbeskyttende, overnervøst vrak.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er greit å la de sove på magen når de begynner å snu seg. Martin gjorde det også fra den alderen der.

Skrevet

alle mine 4 har sovet på magen ettter at di har lært å snu seg. det har godt greit d,bare gå inn å se til henne at hode ligger på siden og at hun ikke har noe over hodet så går det bra.

Skrevet

Jeg føler det akkurat som deg!! Overnervøst vrak... Liker ikke at snuppa snur seg når hun skal sove!! Men kan jo ikke gjøre noe med det:(

Skrevet

Du kan jo evt kjøpe nattpose. Det finnes jo poser du kan sette fast i senga også, men man kan jo også velge en vanlig en.

Jeg valgte en vanlig, men ser nå at jeg burde tatt den andre...hehe...men den jeg kjøpte kostet 500,- og den andre kostet 600,- og det hadde jeg bare ikke råd til...men hun snur seg foreløpig ikke over på magen, bare siden. Største problemet var at hun sparket av seg dyna, og til det er jo posen super

Skrevet

Prøvd pose, det ble bare styr etter at hun begynte å bevege seg så mye. Sint fordi hun satt fast og det gjør jo ikke saken bedre..

Må vel bare la henne får ligge som hun vil, men jeg sover neppe godt om natta! syns det er utrolig ekkelt, det værste er at man er så nervøs fordi man hele tiden får høre at barna på død å liv ikke må ligge på magen pga faren for krybbedød, som er tilstede helt frem til 2-årsalderen!

HI

Skrevet

Ikke alle som liker å sitte fast nei...ikke snuppa her heller, men hun grynter og skriker litt i 5 minutter, og så er det greit liksom. Hun sparker seg oppover i senga, slik at jeg har bare dyttet litt av posen mellom madrassen og senga i beinenden, og da sitter den faktisk fast, slik at hun ikke kommer seg bakover. Da kommer hun heller ikke rundt...kun på siden. Og så slapp jeg at hun plutselig lå på tvers i senga også.

Men det skal være sagt at jeg flytter på vesla om hun kommer ut av kurs...hun sover like godt hun.

Skrevet

Min har sovet på magen fra hun var ca 5 mnd, virker som om det er sånn hun foretrekker å sove. Jeg har ikke stressa videre med det, og ikke har jeg orka å styra med baby-safe heller. Du må ikke ha dårlig samvittighet!! Hvis du engster deg kan du jo prøve med babysafe på jenta di sånn at hun ikke får snudd seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...