Bolla&mikrogutten:) Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Har bestillt tur til syden i sommer sammen med sambo. Men glemte litt i et impulsivt øyeblikk at jeg er gravid:) Bruker av og til å være temperaturer opp mot 35 grader der vi skal, så lurer på om det er noe å bekymre seg for ift lille bebisen? Reiser i juli, og har termin i midten av oktober, så vil nok være litt større enn jeg er nå Noen forhåndsregler jeg bør ta??
ennaH Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 Sørg for å drikke MASSE! Ta med solhatt og lette klær, og trekk inn i skyggen når det blir for hett. Ta gjerne en siesta midt på dagen når sola er varmest. Så unngår du og babyen å bli overopphetet.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 Jeg bodde i Florida sist jeg var gravid, og det gikk helt fint. De får barn i syden også. Ta på støttestrømper på flyturen. Hold deg unna det du bør holde deg unna ellers også. God tur:)
fairy Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 Jeg reiser på ferie oom tre uker. Vil da være i min 29 uke. Tror ikke det er noe problem i det hele tatt, sier som de andre her, det finnes gravide i syden også=)
Bolla&mikrogutten:) Skrevet 25. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. april 2007 Hehe..stemmer at det fødes barn i syden også ja:) Tror plutselig det er mer komplisert med alt nå som jeg er gravid. Men det er jo ikke alltid tilfelle:) Takk for tips uansett! Nå skal jeg bare telle uker til vi reiser på herlig avslapningstur:)
tebekaa Skrevet 25. april 2007 #6 Skrevet 25. april 2007 Jeg har også termin i midten av oktober, og skal til Hellas i juli. Varmen er nok mer ubehagelig enn den er farlig, så lenge man får nok drikke og skygge. Den største "faren", er vel bakterier/ parasitter som man kan få via maten. Det er 20% større sjanse for bli smittet av toxoplasmose i sydlige land i forhold til Norge. Jeg kommer til å være litt forsiktig med salat o.l, få kjøttet godt stekt/kokt og velge restauranter som ser renslige ut. Man skal heller ikke spise is fra "softis-maskiner" eller melkeprodukter av upasteurisert melk. Og for all del unngå kontakt med katter! Vil anbefale alle gravide (reisende eller ei) å gå inn på www.matportalen.no, råd til spesielle grupper, gravide. Kos deg i syden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå