Gå til innhold

jeg har så vondt i halebeinet:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke å sitte på en stol så lenge før jeg får sinnsyke smerter i halebeinet. Syns det bare blir værre og værre for hver dag som går:(

Har også til tider veldig ondt nederst i ryggen med stråling ut mot hoftene.

Vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

typiske bekkenløsningssymptomer, tror det er rimelig vanlig

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Bekkenløsning ja! Jeg kunne ikke sitte på vanlige stoler eller benker pga det der da jeg var gravid med snulla. Nå har jeg laptop og da kan jeg ligge i senga (eller ligge halvveis på sofaen), og da merker jeg ingenting!:-)

Skrevet

Jeg var også plaget med dette i nesten to uker, men hos meg var det ikke bekkenløsning, men muskulært. Nå er det helt borte, så det trenger ikke være bekkenløsning... Hos meg hjalp det å gå og prøve å bevege meg mest mulig innenfor smertegrensen.

Skrevet

ok:)

fint med noen tips:)

er det noe jeg kan gjøre for å forebygge eller??

Skrevet

gå, gå gå, det er det beste tipset for jeg vet... og da mener jeg ikke å ta deg en tur på kjøpesenteret eller på asfalt, men å gå i litt ulendt terreng. Svømming er også kjempe bra, jeg svømmer i varmebasseng med fysioterapeut

Skrevet

Jeg er også plaget m bekkenløsning (begynte m smerter i halebenet). Må bare si at det nok er individuelt hva som hjelper. For meg er svømming bra, men å gå, særlig i ulendt terreng og trapper, er veldig forverrende.

Skrevet

Jeg pleier å gå i dusjen å sette strålen med glovarmt vann rett på halebenet, det hjelper masse hos meg.. Ellers så kan du få kjæresten din til å massere deg =)

Skrevet

Jeg har også perioder med veldig vondt i og rundt halebenet, men vet ikke om det er bekkenløsning, men når jeg forteller det til andre som er eller har vært gravide sier de det er bekkenløsning. Har ikke vært til lege etter at det startet. For meg så hjelper det å sitte med knærne samlet og bena opp under meg og holde ryggen rett. Enten når jeg sitter i sofane - som er alt for myk når jeg får vondt, eller på gulvet.

Drepen for meg er å måtte sitte stille i lengre perioder, som på buss eller i møter...tar ca 1 time før det kommer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...