Gå til innhold

Skatt for aleneforsørgere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har foreløpig fått beregnet 3300 i baksmell. Jeg ble alene med mitt barn juni 2006, men fikk ikke ordnet skatteklasse to før i august 2006. Lurer derfor på om jeg kan skrive at jeg også skal ha skatteklasse to for juni og julig også? Er litt redd for å skrive det, kansje de har beregnet skatteklasse to for hele 2006, og vil nødig sitte igjen med stor skattesmell. Noen som vet om de beregner skatteklasse 1 frem til du blir aleneforsørger og skatteklasse to etter. Står skatteklasse to på selvangivelsen, men var jo kun alene det siste halve året, så kun da jeg har krav på skatteklasse to

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg endret til skatteklasse 2 i november....og fikk igjen 21.000,- på skatten, og i fjor fikk jeg 10.000,- så jeg tror de regner klasse 2 for hele året. Mener jeg har hørt det også....tror ikke de har noe system som fanger opp at man egentlig har klasse 1 frem til en viss mnd og 2 etterpå..

Skrevet

Jeg har også hørt at de regner skatteklasse 2 for hele året, uansett når du føder - så jeg ville tatt kontakt med ligningskontoret, fått det klart og justert selvangivelsen!

Skrevet

står det skatteklasse 2 på selvangivelsen så ar du blitt liknet i klasse to hele året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...