Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Nå har han vært vaken lenge, har fått mye mat... men vil ikke sove.. har bytta bleie og prøvd og trøsta alt vi kan... Men han skriker..... Er det normalt at de spiser så mye? Han kan spise 20-30 min på hver pupp for så og sove to timer, også vil han ha mat igjen... Og er det slik at alle barn skal rape etter måltid? Han gjør lite av det... Buldrer og bråker veldig i magen hans, kanksje mageknip??? Hvor mye skriker deres baby i løpet av en dag?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 Mulig han har mageknip? Trekker han bena opp under seg og er helt utrøstelig? Prøv å få frem en rap etter hver gang den har spist.. Og bær han i "kolikkgrepet"
xyz06 Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 Nå er babyen min seks mnd, men jeg husker at hun skrek veldig mye på dagen fra hun var en uke. Sikkert virktig å få ut rapen, tror ikke jeg holdt tulla mi lenge nok i vertikal stilling for å få ut rapen. Spising hver andre time høres normal ut.Tarmene er jo ikke helt utviklet så jeg tor de små har mye vondt i magen og det gjør at de ikke få sovet.
liten desembergutt Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 Han får nok i seg endel luft siden han dier så lenge. -det er derfor viktig at denne luften kommer ut igjen. Du må enkelte ganger bruke lang tid på dette.-det er det uansett verdt!! Forsøk å legg han over skulderen og stryk vekselsvis med begge hendene, hold han i sittende stilling, fremoverlent med hånden som støtte på brystet hans mens du stryker over ryggen. Legg han ned, og ta han opp igjen-kanskje han da får ut en rap (derom du først har forsøkt en stund) Gutten min skriker alltid pga mageknip dersom han ikke får rapt. Holder av og til på i 10 min for å få han til å rape. Les denne artkkelen. den er superbra!!! http://www.familieprodukter.no/index.php?id=11
nutri Skrevet 25. april 2007 #5 Skrevet 25. april 2007 Det er veldig lurt å hjelpe dem til å rape etter måltid når de er så små. Luft som kommer ned i tarmene gir mageknip og definitivt skriking. Det kan av og til ta litt tid å få opp den rapen, men vær tolmodig. (Jeg pleier ikke gjøre dette om natten. Det blir for mye styr) For å hjelpe mot mageknip (som skyldes luft) kan du prøve å legge ham med magen på låret ditt og vugge litt, evnt bære ham med ansiktet mot gulvet på armen din og kna litt på magen hans. Ellers lærte jeg på Oprah at barbyer har universalspråk. Sjekk linken og se hvilke lyder som betyr hva. http://www.oprah.com/tows/slide/200611/20061113/slide_20061113_350_102.jhtml Det stemte helt utrolig bra med vår gutt.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #6 Skrevet 25. april 2007 For mye styr å få baby til å rape på natta? Var det det du mente? Har hørt mye rart, men dette tok kaka
Dinasmor Skrevet 25. april 2007 #7 Skrevet 25. april 2007 Leste nettopp artikkelen ovenfor: Nå blir det "andre boller" i heimen. Mye man ikke vet som førstegangsforeldre og her var det jammen mange bra tips. Lykke til alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå