Snupi27 Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 jeg må bare få ut litt klaging her.. jeg har aldri hatt noe problemer med mine svigerforeldre. men etter at jeg ble gravid ble alt så rart.. jeg kommer til å bli satt bakerst i rekka" sier svigermor lixom hele tiden, BARE fordi hu blir farmor og ikke mormor. hva er det for no tull egentlig?? jeg har da alltid hatt et veldig godt forhold til min farmor og kan ikke se problemet.. jeg har aldri tenkt å stenge henne utenfor selvom hun ikke er min mamma! dessuten så virker det ikke som hu bryr seg så veldig heller.. når hu først skal gi oss noe til babyen, så har hu enten fått det av noen venninner som har barn fra før (da snakker jeg om klær) eller at hu har kjøpt klær av noen venninner som fkk gutt istedenfor jente.. vi har blitt enige om at mamma og pappa skal kjøpe vogn og da skulle svigerforeldrene mine kjøpe stellebord og seng.. ikke det at noen av de er nødt til å kjøpe noe av delene, men de insisterte selv.. men jeg syns svigermoren min klager så veldig hver gang vi er der.. "jeg blir baaaare farmor jeg.. " bla bla.. det er litt slitsomt så jeg orker nesten ikke dra dit mer.. kanskje det bare er mine "hormonpiller" som kommer fram, som samboeren min kaller det.. heh..
Fabelaktiv Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 hørtes kjedelig ut.. du får prøve å ta en seriøs prat med henne eller kanskje skrive et brev slik at du ikke blir avbrutt Forklar ting slik du ser det.. og få samboern på ditt lag Lykke til
Jeenie Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 mamman min er farmor fra før og blir nå mormor til denne krabaten i magen min... og hun sier det er mer spesielt å bli mormor, siden mor & datter har et spesielt bånd mellom seg... men det blir jo hva du gjør det til da... men be henne slutte å syte, og forklar at både farmor og mormor vil bli behandlet likt!
prøvekluten+3små Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 hehhe,kjenner meg en smule igjen må jeg si..men her har svigermor bare gutter sjøl,så tror d dreier seg mest om at hun aldri fikk en datter,åsså er hun sjalu på det forholdet jeg har til moren min..det kan uansett aldri bli helt det samme me henne da,skulle tro hu skjønte det..sånn som at vi hadde med mamma da vår første kom til verden,og på nr to, så tok hun det for gitt at det var hennes tur??hallo?? ja,sier jeg...når det er XXX (samboer) som ligger der og skal føde,da kan du kanskje være med,men jeg ville ikke følt dette komfortabelt!
Solskinnsjenta Skrevet 25. april 2007 #5 Skrevet 25. april 2007 Spør om barnet kan kalle henne bestemor i stedet for farmor. Jeg har ihvertfall inntrykk av at noen synes det er mer stas å være bestemor istedet for farmor. Jeg hadde et bedre forhold til min mormor enn til min farmor, men det var rett og slett fordi mormor bodde nærmere. Min mor er både farmor og bestemor (og blir snart mormor) og føler ikke at hun kommer i annen rekke i forhold til brødrene mine sine barn. Tvert imot. Eldste broren min sin datter stråler opp hver gang det ringer på døren og roper "famo!?!" og blir like skuffet hver gang det "bare" er noen venner som kommer på besøk... Men jeg skjønner at du synes det er slitsomt med sånn "syting" (kanskje det er sånn mennene våre føler det når vi konstant spør; ser jeg feit ut i denne buksen...) Lykke til med svigermor uansett =)
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 25. april 2007 #6 Skrevet 25. april 2007 mine svigerforeldre kjøper ikke en DRITT. og da mener jeg INGENTING. Ikke klær, seng eller så mye som stelleprodukter. . . Liker ikke mine svigerforeldre dessverre, og er der så sjeldent som overhode mulig. prøver å ikke involvere dem for mye i graviditeten. Tror ikke de bryr seg uansett. Mamma og pappa har allerede kjøpt en del de, kjempesnille:) ikke at det betyr noe, men... skal kjøpe tingene til babyen for oss selv heller da:) men syns det hadde vært koselig med en liten hilsning fra de. vel vel. En velger ikke sine svigerforelde. DESSVERRE!
Snupi27 Skrevet 25. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. april 2007 jeg har prøvd lixom å hinte til henne flere ganger.. jeg har sgat at jeg alltid har hatt et godt forhold til min famor og skjønner ikke hva hu snakker om. vi kommer til å involvere de like mye. men hu skjønner det ikke.. dessuten hver gang vi kommer dit så sier henne "nå begynner du jammen meg å bli tjukk !!!" sånn skikkelig,, kunne man ikkeha funnet på en annen måte å si det på da? selvom jeg er gravid lixom.. jeg syns det er skikkelig unødvendig hvertfall.. jeg skjønner at jeg har et bedre forhold til min mamma, men det er vel bare naturlig. hu har jo vært der for meg hele livet lixom.. skulle bare mangle at det var henne jeg gikk til når det ernoe..
Solskinnsjenta Skrevet 25. april 2007 #8 Skrevet 25. april 2007 Din svigermor er ikke fra sørlandet vel? Min svigermor sier og at gravide er tjukke! Sa til mannen min at jeg ikke synes noe om det, men han mente at det bare var et uttrykk man brukte når magen var stor. Hadde ingenting med å være feit å gjøre, mente han. Vet jo at hun ikke mener noe stygt med det, men det er faktisk det eneste jeg ikke liker at hun sier. Og hun sier det i et positivt tonefall, ikke nedsettende, hvis du skjønner hva jeg mener. Men, jeg liker det ikke jeg heller!
*Villekulla* Skrevet 25. april 2007 #9 Skrevet 25. april 2007 Har det på samme måten sjøl. Svigermor sa i forrige familieselskap at hun kommer nok ikke til å se ungen så mye siden jeg er så ofte hos min mor osv. Det kommer jo også litt an på hva hun gjør selv da. Hun bor en time fra oss og har vært på besøk 2 ganger i løpet av ett år. Det sier jo seg selv at hun ikke kommer til å bli like involvert som mine foreldre som er her et par ganger i måneden (og som har like lang reisevei). Men det er også sant at en datter er mye mer knyttet til sine foreldre enn en sønn. Jeg besøker selv mine foreldre en gang i uka, mens samboeren min besøker mora si bare når han må...
Snupi27 Skrevet 25. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 25. april 2007 samboeren min sier oxo at jeg ikke skal ta meg nær av når noen sier jeg er tjukk, men jeg kanke si det at gravide er tjukke??? jeg blir så irritert.. min svigermor er ikke fra sørlandet.. =) mine vigerforeldre bor ca 20 min unna oss og er her sååå sjeldent. det er alltid vi som må dra dit.. de har ikke vært her i året 2007 hittil engang.. lenge før jul var sist lixom.. syns det er litt dårlig..
Gjest Skrevet 25. april 2007 #11 Skrevet 25. april 2007 Må bare si at jeg har verdens beste svigerforeldre:) Men min datter kaller svigemor og svigefar for bestemor og bestefar... Kanskje din svigemor syntes det er bedre?? Men det er jo tåpelig og si sånt.. Hallo sønnen hennes skal jo få ett nydelig lite barn, det må jo være stort samme hva du blir kalt.
Tulletutta Skrevet 25. april 2007 #12 Skrevet 25. april 2007 Tenkte at eg skulle sei at eg har eit kjempe godt forhold til farmoren min og et ok forhold til min mormor.. det har masse med at min mormor har ein sånn negativ holdning til det meste som hun ikkje styrer selv.. og eg er vel litt vanskelig å styre.. dessuten føler eg at i personlighet min minner er mykje om min farmor.. Svigerforeldrene mine har ikkje sagt så masse hun er mormor til 3, men det blir spennede å se kossen det blir når hun blir farmor men det er jo eldst sønnen sitt barn og go guten hennes som blir far så det blir vel stas..
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #13 Skrevet 26. april 2007 Jeg har etterhvert etablert et helt greit forhold til min egen sivgermor, men hun blir nok "bare" farmor her i gården også Det er det storebror sier, så da blir det mest naturlig. Ikke har de kommet med noe tilbud om utstyr heller, men de er ikke sånn at de gjør det. Forøvrig har vi en god økonomi, så det er nok litt derfor. men min exsvigermor hadde tre sønner, og det var sårt for henne å ikke ha det nære forholdet som svigerdøtrene hadde til sine mødre (jeg bodde jo fryktelig langt unna min egen mor, og dermed kom det ikke så godt fram hos meg, vi hadde heller ingen barn). Den ene svigerinnen tok henne med på å utforme barnerommet og innrede det, lot henne sitte mye barnevakt og spurte om råd. Dette gjorde at den verste sjalusien dempet seg:) Ta det onde med det gode, så lenge de ikke sårer (da skal man si fra), så forsøk å sette dere inn i hennes situasjon. Da blir det kanskje bedre for alle parter?
Reidis Skrevet 26. april 2007 #14 Skrevet 26. april 2007 Som farmor er svigermor suveren. Nå bor vi i samme by, så da er jenta vår virkelig den hun øser all sin farmor-kjærlighet ut over. Vet at datteren hennes som også har barn, men bor 4 timer unna, syns dette er litt sårt, da hun selv ikke føler hun får samme oppfølging fra sine svigerforeldre som bor rett ved henne igjen. For min del er jeg litt misunnelig på mannen min som har foreldre som bryr seg så mye (i positiv forstand). Da mine foreldre (selv om de bryr seg), omtrent aldri finner på å ringe på eget initiativ, sjelden tar turen på besøk (de har lang reisevei, så jeg har forståelse for det), og ofte virker som de ikke bryr seg. Det jeg prøver å si, tror jeg, er at alle er forskjellige. Om det er svigermor eller mamma, så er de også forskjellige. Din svigermor høres litt sår ut og litt misunnelig på at hun ikke er din mamma, for hun vet du ser dine foreldre oftere. Inviter henne, eller fortell henne at hun får se barnebarnet så mye som hun ønsker, og at hun gjerne skal få passe poden hun også. Dere er faktisk kjempeheldige som har 2 sett besteforeldre som virkelig har lyst å være sammen med dere og barnet dere får ) Lykke til - tror nok det ordner seg...
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 26. april 2007 #15 Skrevet 26. april 2007 Ta å kopier et ul bilde.. og ram det inn.. skriv til min kjære farmor!
rød Skrevet 26. april 2007 #16 Skrevet 26. april 2007 Har et godt forhold til svigermor, bor tross alt her frem til sommeren. Hun er snill og grei. Men noe plager meg. Da vi var på vei til sykehuset og ventet vår første, møtte vi henne, for hun skulle passe våre to hunder. Siste hun sa til meg var :" Æ misunne dæ ikke"!!!! Hallo! Takk for den når du står der med veer. Kunne heller sagt lykke t. Hun har to barnebarn og passer begge en del, kjempesnilt, søsteren min passet min sønn først men kunne ikke lenger så svigermor skulle ta over dagmamma rollen. Siden jeg betalte min søster syntes jeg at jeg iallefall måtte tilby meg å betale svigermor.Det var greit for henne. Men etter en stund fant jeg ut at hennes andre sønn ikke betalte noe! Da ble jeg litt sur og fikk Teodor inn i barnehagen. For det er da dårlig gjort å ta betaling av pass for det ene barnebarnet og ikke det andre! Syns hun kunne sagt nei til å ta imot betaling når hun ikke tok imot betaling fra sin andre sønn. Hun passet hans barn litt mer enn sønnen til min samboer- som også er hennes sønn! Synes det er helt utrolig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå