Gå til innhold

nybegynner (blomster)

bobobaby+Lucas og Nathalie

Anbefalte innlegg

Skrevet

vil ha blomster ute i fine potter og terrasse kasse. (eller hva det nå heter) si at jeg kjøper f.eks stemorsblomster. skal jeg ta blomsterjord oppi, og sette blomstene oppi? eller skal jeg bare sette de oppi som de er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lecakuler så fiberduk så mold.

Eller småstein, avis så mold. Å blomster oppider ja. setter du bare blomstrene rett i balkonkassa, blir det for lite næring, mold å vann.

Skrevet

ehh.. hva er mold? er helt fersk på dette her. he he..

Skrevet

ååå.. da er jeg med. så når jeg skal ha blomster i balkongkasse, så legger jeg først småstein, så avis og så jord og setter blomstene oppi der?

Skrevet

Pass på at det er et par små (0,5 cm store) hull i bunnen på potter og blomsterkasser. Da renner overflødig vann ut hvis det regner og blomstene drukner ikke.

Lurt å bruke lecakuler/småstein i bunn for drenering, putt deretter blomsterjord oppi og plant blomstene nedi der. Ha jord til ca 1-2 cm fra kanten, og la blomsterjorda dekke 1 cm over rotklumpen (røtter og jord som er oppi plastikkoppen blomsten står i når du kjøper den).

Tagetes (har gule/orange blomster) og stemorsblomster er enkle blomster. Pass på å vanne hver dag når det er sol, så blir det kjempefint.

Lykke til!!

Skrevet

supert. tusen takk for hjelpen. da skal det bli fint utenfor her også til våren.

Skrevet

Hvorfor avis eller fiberduk? Har hatt hage og pottet i potter i mange år, men aldri brukt avis eller fiberduk i potter. Bruker det bare på friland for å hindre ugress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...