monlimamma til 3 vakre jenter Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Er 38+2 og SF-målet ble målt til 43 cm i dag!!! Var ikke målt opp på helsekortet til 43 cm en gang, tror det stopper på 40... Har lagt over hele veien, men ikke så mye som nå. Burde kanskje få en henvisning for å finne ut hvor stor denne jenta er... Legen hadde vel sagt i fra hvis han var bekymra...
Sirimamman Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 Hei hei Da jeg gikk med mitt første barn lå jeg hele veien over gjennomsnittet (over det grønne feltet), men da jeg kom til uke 35-36 gikk jeg helt utenfor hele skjema! Jeg drøftet dette med jordmor, som mente det ikke var noen grunn til bekymring. Gutten min endte opp på en fødselsvekt på 4,4 kg, så det var jo en stor kar inni der Men alt var i skjønneste orden Hvis du er bekymret for dette, ville jeg tatt det opp med lege eller jordmor... Alltid godt å få sjekket opp i ting en grubler på.. )
monlimamma til 3 vakre jenter Skrevet 25. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2007 Takker for svar. Har to fra før og de gangene lå jeg litt over, men kom inn under det grønne feltet fra uke 36 med begge. De var 3750 og 4150 da de ble født, så derfor for meg en 5 kg's med dette SF-målet, jeg nå... Men da kan jeg ta det litt med ro. Blir kanskje større en de andre, men ikke nødvendigvis 5 kg...
77modell Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 Ja jeg ender vel som deg I uke 30 hadde jeg er SF-mål på 35!! Du har rett skjemaet stopper på 40, å jeg regner med jeg kommer over det!! Jeg var på UL i uke 32(33no) Da var bebin 14% over gjennomsnitt, ca 4kg ved termin. Men jeg har ligget høyt hele tiden da, denne gangen, med de 2 andre har jeg vært innenfor normalen.
Fire småtroll Skrevet 25. april 2007 #5 Skrevet 25. april 2007 Hvis du ligger så høyt så seint er det mest sannsynlig et tegn på at ungen ikke har sunket ordentlig ned i bekkenet enda og ligger litt høyt, det sa ihverfall jordmor til meg i dag... Målene flater ut mot fødselen siden ungen synker nedover. Jeg er 34 uker nå og ligger fremdeles veldig høyt, men jordmor regnet med det ville synke i løpet av de neste 2-4 ukene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå