Gå til innhold

Dere med flere småbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 2-åring og en nyfødt. Nå lurer jeg på hvordan hverdagen til dere som har flere småbarn ser ut. Her er det bare måltider og bleieskift dagen lang. Savner det å komme meg ut litt. Jeg håper å få mer rutine på hverdagen etter som tiden går.

Hva gjør dere andre på dagtid? Hva finner dere på? Inne /ute?

Og når følte dere at ting kom under kontroll?

Håper jeg ikke er den eneste som har fullt kaos.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Vi har også 2 åring og 10 mnd baby + ei til;)

Men her går 2 åringen i barnehage, gidder ikke prøve være super mam og ikke få gjort noe om dagen så hun får være der og kose seg. Hun har elsket barnehagen siden hun begynte der, og nesten små klaga i helga hehe....

Men var hjemme alene me de nesten 1 mnd, der de ble syke om hverandre hele tia og da var d litt kaos her. Spesielt siden de ikke var i form noen så mye sutring, trodde da at jeg skulle bli små sprø.

Ellers er det bare å plante rompa på gulvet, ikke legge for store planer om dagen for da blir du ikke skuffa sjøl. Ta heller å nyt lekestund med 2 åringen og kos deg med den nyfødte.

Livet er hærlig med små lykketroll:)

Skrevet

Hei hei! Har ei som blir 4 i august, en som blir 3 i august og veslemor på 6 mnd. Har alle tre hjemme og det går stort sett veldig greit det :o)

Vi har noen "utflukter" til en lekplass ca 200m unna og vi har stor hage som vi er masse ute i. Ellers så sover jo veslemor mye enda og da blir det litt maling, tegning, synging og eventyr lesing.

Rydding og vasking blir stort sett tatt på kvelden, det som de eldste ikke kan hjelpe til med stor iver på.

Du kan prøve og legge planer dagen føre, men bør ikke ha for store forhåpninger om at det skal gå smurt :o)

Enkelte dager drister jeg meg på butikken alene med alle tre, men det er sjeldent altså ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...