Gå til innhold

Noen gode råd...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 31 og har slitet med oppkast gjennom hele svangerskapet. Har blitt så ille at jeg har blitt sykmeldt. Klarer ikke å legge på meg i det hele tatt. Skal på ekstra ul på fredag og er hos doktoren hver andre uke for å passe på. Men i går og i dag har jeg verken klart å holde på tørt eller vått. Ringte til slutt føden og de sa at hvis jeg ikke ble bedre innen i morgen måtte jeg komme. Men er det noen som har noen gode råd til meg om hva jeg kan gjøre?? Er sååå sulten, men bare kaster opp igjen alt. Flaut å si det, men jeg blir så innmari sliten....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å koke vannet før du drikker det. Altså koke og avkjøle det. Jeg synes det er lettere å holde på kokt vann.

Så jeg ville tatt noen spiseskjeer kokt vann, ventet en kvarter-halvtime atter noen spiseskjeer kokt vann, fortsette med dette i noen timer.

Så ville jeg prøvd loff skive med banan og syltetøy.

Dette har funket på meg.

Ellers så finnes det ett sånn "energi"pulver de har på sykehuset en blander ut og drikker. Husker ikke hva det heter, men er veldig effektivt for folk med omgangssyken iallefall.

Skrevet

uff, dette hørtes ikke noe godt ut!

Men du skal ikke være flau, det er jo ikke noe du kan noe for! Du er jo syk!

En ting du kan prøve å drikke litt av, er Nutridrink, som du får på apoteket. Men ikke mye av gangen. hold deg til noen spiseskjeer av gangen til du har fått litt i deg.. Du kan også få rehydreringspulver på apoteket.

Men det aller beste er nok om du får kommet deg på sykehuset og får litt intravenøst, for sånn som du har det nå, blir du bare utslitt..

Hadde ei venninne som også sleit med ekstrem svangerskapskvalme og hun klarte å spise litt epler.

Hold deg unna banan,

håper de finner noe som kan hjelpe deg, er ikke meningen å ha det sånn!

Skrevet

kjenner meg litt igjen,har kastet opp alt her også nesten igjenom hele svangerskapet.Jeg begrer drikke med sportsdrink,metter syra i magen.Men ellers kan jeg bare råde deg til og spise små måltider,ikke spis deg mett,da blir det verre.I allefall blir det slik her i gården.Men håper legen og noe og si.Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...