Gå til innhold

andre som har vært på ul i uke 36?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var de forskjellige målene deres på?

Min hadde

BDP 88

MAD 102

Femur 65

og vekst a. % --5,42

Vært fint å kunne sammenligne med noen, for ellers sier jo ikke disse tallene meg så veldig mye liksom..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var forresten der i går og da var jeg 36+3

Skrevet

*dytter*

Skrevet

Jeg var på ultralyd i uke 36, men fikk ikke oppgitt slike tall som deg. Fikk bare vite at jenten min var blitt ca. 2700 gram.

Skrevet

simsala: jeg var på ul for to dager siden...

bdp:86

mad:84

femur:59

er i uke 32,men hva betyr disse forkortningene???skulle likt å visst det:)

Skrevet

Jeg har vært på ul i uke 36. Hadde vekstavvik på mer enn -30 og ble satt i gang 4 dager senere pga morkakesvikt.

Usikker på BDP, MAD og FEMUR gitt :-O

Hva sa de til deg da? Hvorfor fikk du i utgangspunktet ul i uke 36?

:-)

Skrevet

Junigutten:

BDP er omkrets rundt hodet

MAD er rundt magen

femur er lengden på lårbenet.

Nilla: han sa at selvom hodeomkretsen var under normalfeltet (!) så var det helt normalt for det brukte være slik når han målte... Skjønte ikke helt hva han mente med det, jeg syntes uansett det virket litt skummelt.

Jeg fikk ul nå for å sjekke hjertet hennes, for legen synets hjertelyden var veldig varierende og jeg har hjertefeil i familien. Hjertet hennes var ihvertfall helt fint:)

Skrevet

Jeg fikk ikke vite hvor tung hun var jeg, men han sa han regnet med at hun ville være rundt 3500 ved fødsel.

Skrevet

simsala: takk for svaret:)

er ikke store forskjellen mellom min gutt og di jente da:) men det er ikke målt i cm sant?

Skrevet

Nei, det er i mm, Heldigvis, hadde vært ille å presse ut et hode på 88cm hadde det ikke ;)

Skrevet

Så godt høre at hjertet var fint! Har du fått oppfølgingstime eller "slapp" de deg? I så fall er vel alt bare bra.

Går selv til ekstra oppfølging (Ullevål), men det er for å sjekke vekst (som ser ut til å være fint denne gangen).

Skrevet

hehe...:)måtte le når eg såg over det ista:)blei formulert litt feil ..ja:)

gutten er jo større rundt hodet da en rundt magen:)

Skrevet

De lot meg gå, så alt er nok såre vel:) Utrolig deilig å slippe å tenke mer på det altså, hadde noen søvnløse netter før den ul'en. Fint at veksten er bra hos deg Nilla, godt å få litt oppfølging slik at man slipper å grue seg og være redd for at det ikke er som det skal. Kommer du på sommermagetreff igjen snart forresten?

Hvorfor fikk du sen ul junigutten?

Skrevet

jeg fikk ul for jeg hadde så vondt i magen at jeg ikke klarte å gå,trudde først det var blindtarmen men det var bekkenet så hade låst seg visst...kjente ikke liv i magen hele den dagen heller..det er det verste jeg har vert med på..så det var godt å få bekreftet at alt var normalt..det er ikke noe kjekt å bekymre seg..bra at alt var fint med deres nurk også:) skal på ny ul i uke 38..

Skrevet

Tenkte jeg skulle slenge meg på neste gang dersom det passer :-))

Skrevet

Jeg satt opp forslag til nytt treff på dagtid jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...