Circe Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Sønnen min på 4 uker er fryktelig urolig hver kveld. Starter som regel sånn åtte - halv ni. Han skriker og skriker. veiver med armer og bein. De går i hundre. vil ikke ha smukk. spenner hele kroppen.. Noen som har noen ide om hvorfor???
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 Det er sikkert kolikk....de har faste tidspunkter å starte/slutte med å skrike....
Circe Skrevet 25. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2007 Huff da.. Vel, får prøve å kontakte en kiropraktor i morgen da. Takk for svar
BAcer med mirakel-jente :) Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 Kan det være kolikk? Har du prøvd med Minifom før måltidene? Eller sukkervann? Pleier å hjelpe her når vi har slike episoder. Så bærer vi henne slik at hun ligger på magen sin. Har endel luft i magen, så da kommer det litt promping..
Circe Skrevet 25. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. april 2007 Han her promper i ett sett hele tiden. Har prøvd å bære så han ligger på magen. men da blir han helt spinnvill... Miniform... Var det ikke det som ikke var bra lenger.. Kan jeg gi han sukkervann så tidlig??? Han er ikke så stor. veide 3300 i forrige uke
Iben guttemamma <3 Skrevet 25. april 2007 #6 Skrevet 25. april 2007 Hei Slik var min også... begynnte da han var rundt 1 mnd.. skrek en times tid på kvelden til samme tidspungt. Alle sa at dette måtte være kolikk... Vi bar på han hele tiden, og han skrek. ga han sukkervann i flaske og han roet seg. Dette holdt han på med i 2 uker tror jeg... så sluttet han.. Så det trenger ikke se mørkt ut. Men prøv med sukkervann, det roer magene til de små. Masse lykke til
Circe Skrevet 25. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. april 2007 hvor mye sukkervann da?? og hvor mye sukker i forhold til vann??? Innbilte meg at de ikke kunne få vann så tidlig jeg.. Aner ikke hcvorfor.. men men
Iben guttemamma <3 Skrevet 25. april 2007 #8 Skrevet 25. april 2007 Tror ikke det er farlig, min gutt har ikke tatt skade av det iallefall. Husker ikke helt målene, men hadde ca 1 ts sukker til 2/3 dl vann, kokt, så avkjølt under kaldt vann i springen.
Circe Skrevet 25. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 25. april 2007 men det skal være samme tempratur som mme?? det er jo verdt ett forsøk i det minste. kan jobare prøve litt og litt. hva er det værste som kan skje liksom???
BAcer med mirakel-jente :) Skrevet 25. april 2007 #10 Skrevet 25. april 2007 Fikk sukkervann på sykehuset, og tips fra jm at vi kunne gi litt hjemme også når babyen hadde vondt i magen. 1ss sukker på 1dl vann. Skal kokes opp slik at sukkeret løser seg opp. Vi gir det i en sånn liten sprøyte, så det er ikke så mye hun får.. Tror det står noe om det i Spebarnsboken som vi fikk på sykehuset..
Circe Skrevet 25. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 25. april 2007 1 spiseskje??? er ikke det mye a?? *løpe på apoteket og finne sånn sprøyte*
Pinklady og Amalie Skrevet 25. april 2007 #12 Skrevet 25. april 2007 tror du får sprøyte gratis på helsestasjonen. det fikk hvertfall jeg
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #13 Skrevet 25. april 2007 Bare et lite tips til babyer som skriker (ikke helt nyfødte da). La de ligge å sprelle nakne, gjerne med en babygym. Babyer elsker å være nakne (ikke rett etter fødselen kanskje) og spreller mye mer enn med klær på. Ved mye aktivitet får de også ut en del luft og de blir slitne så de sover godt. Fikk tipset av min mor som har brukt det på alle oss 4 søskene og har hørt det fra sin mor. Jeg kan love at dette enkle tipset gjør underverker. Men merk dere at det ikke nytter før de har begynt å roe seg med stellebordet. JEg legger en matte på gulvet og sånne engangstisselaken fra apoteket oppå og godt og varmt i stua.
snartmammapåny Skrevet 25. april 2007 #14 Skrevet 25. april 2007 Her har mini og problemer med magen og lager ramaskrik. blir helt utrøstelig. Men med en dose sukkervann så blir det bra. er to måter å gi det på. Konsentrert og litt mindre konsentrert. I spebarnsbokeboken står det den konsentrerte typen. 1dl vann og 1-2 ss sukker. Gi så babyen 1-2 ts av dette. Denne blandingen gav de og Sander på sykehuset og vi har brukt den med hell hjemme;) Vi bare gir det med en t-skje. Den litt mindre konsentrerte typen fikk jeg oppskriften på av min mor. Men har ikke prøvd det ut ennda. Hun brukte det på meg og mine søsken med grei effekt. 1 dl vann og en halv ts sukker. ha alt på en flaske og gi babyen. Få babyen til å rape godt når han drikker så mest mulig luft kommer opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå