AnnCoglillepinky=) Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Jeg er en jente på 20 år. Går fulltid på høyskole, er støttekontakt 3 timer i uka, og jobber som ekstrahjelp på et bofellesskap for psykisk utviklingshemmede, i gjennomsnitt 12 timer i uka. Er nå i uke 30. I de siste ukene har jeg vært skikkelig svimmel, uvel og fått heteslag. Ikke bare når jeg reiser meg fort eller holder på med ting veldig lenge, men kan også bli det når jeg sitter stille. Ville gjerne tatt en pause fra jobben, ettersom jeg ikke bare kan gå ifra og ta pauser når det passer meg og at jeg tror jeg kunne hatt godt av å få helgene til å hente meg inn igjen etter skoleuka. I tillegg vet jeg at brukerne på hjemmet ofte blir urolig og skremt da vi ikke er i form og som vi pleier. I tillegg kan en av brukerne ha tendens til å være voldelig. Slå og true. Og er fryktelig redd for at hun skulle komme til å slå meg i magen, eller stikke meg med noe spisst eller noe... Så den fryktgreia er også en ting... Men jeg er redd for å spørre legen om han kan skrive en sykemelding til meg, for jeg er redd at han skal tro jeg bare vil ha "fri". Er jo så mange som utnytter seg av at de er gravide, og er liksom redd for at jeg bare overreagerer? Trenger å høre hva dere synes...
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 Personlig så syns jeg du skal be om sykemelding..er vel ikke noe å tenke på engang hvis du er bekymret for utagerende brukere og hvis du ikke er i form. Lykke til!
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 Helsa di og babyen kommer først! Ikke tenk på hva andre tenker, du vet jo med deg selv at du er bekymret for noe reellt og det er det viktigste!
VinterSol+2 Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 vet du, du kan minne om meg selv! Samme typer jobber og like pliktoppfyllende.. -men da jeg tok en prat med legen om dette, sa han at jeg rett og slett ikke FIKK LOV til å jobbe mer ved siden av studiene! Og det var en stor lettelse! Jordmor sa det samme.. "er ikke aktuelt!" enda eneste svangerskapsplagen jeg egentlig har, er litt vond rygg! Ikke ha dårlig samvittighet, for ditt største ansvar nå, er for babyen i magen din, og du har uansett ikke lenge igjen til du bør ut i permisjon likevel! Så snakk med legen din og hør hva h*n mener du. uten å prøve å spille tøff! Først og fremst barnet. så deg. SÅ de andre på jobb.
Mamma til 2 - endelig!!! Skrevet 25. april 2007 #5 Skrevet 25. april 2007 Jeg er helt enig med de andre. Men jeg skulle gjerne ha visst hva "Er jo så mange som utnytter seg av at de er gravide" skulle bety?! Jeg har i hvert fall ikke truffet noen enda. Du da?
AnnCoglillepinky=) Skrevet 25. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. april 2007 Takk for svarene alle sammen. Var kanskje litt dårlig formulert å si at de utnytter seg av det, men det er noen som tror det nesten er som en "sykdom" og være gravid. Har en vennine som hverken har jobbet eller gått på skole mens hun har vært gravid. Ikke fordi hun har vært syk, men rett og slett for at hun har vært gravid. og at "legen hennes var så all right at han ga meg sykemelding". Men på den annen side så kan jo ikke jeg si noe om hvordan hun har opplevd å være gravid da... Det er vel den enest jeg har møtt når jeg tenker meg om. Er vel kanskje fordi jeg selv er redd for å ikke være "syk" nok til å egentlig "fortjene" en sykemelding at jeg er redd for at det skal virke som jeg utnytter det å være gravid at det kom fram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå