Gå til innhold

Flere her som fikk fødselen satt igang med tabletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var deres opplevelse av det?

Tok fødselen lang tid?

Hvor moden var dere da fødselen ble satt igang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første babyen så har ingen ting å sammenligne det med da =P

Fødselen ble satt i gang 2 uker før termin, og det tok nøyaktig 2 døgn fra første pilla til baby var ute. 2 døgn med intense rier, lite søvn og lite mat. Var helt utmatta da babyen endelig kom..

Jeg var ikke moden i det hele tatt da de satte igang fødselen. Jeg ble satt i gang pga svangerskapsforgiftning. Håper jeg slipper å settes i gang neste gang.........

Skrevet

Jeg ble satt i gang 14 dager over termin, ble lagt inn tidlig på dagen, og neste kveld var gutten ute. Var 3 cm når jeg kom inn og helt til vannet gikk kl 12 dagen etter. Hadde ikke rier jeg kjente før da, men de kom veldig tett når det først begynte. Tok 9 timer fra vannet gikk til han var ute. Ingen skrekkopplevelse. :)

Skrevet

Jeg ble satt i gang 5 dager før termin.

Hadde 1 1/2 cm, ble så strippet før jeg fikk tablett ca klokka 12. Ikke noe hadde skjedd før jeg fikk tablett nummer to ca 1900 om kvelden. ved 23 tiden hadde jeg sinnsyke smerter. Vannet gikk ca 0630 om morgen. Fikk så normale rier. Antok at han skulle være ute til ca 1200. Men pga epidural og at jeg måtte klippe litt var han ute til 1350. så det tok ca et døgn!

Veldig store smerter om natta. Den ene ria tok den andre uten opphold. Men selve fødselen var fin!

Skrevet

Jeg ble satt igang en uke før termin. Var litt moden, ca 2 cm.

FIkk første tablett kl. 09. og neste kl. 17 tror jeg.

Hadde litt murringer den første timen etter hver tablett men så stoppet alt opp.

Fikk klyster kl. 20. Klokka 22 gikk vannet og da startet første rie.

2.5 timer etterpå var gutten født. Styrtfødsel.

Det var knallhardt. Følte det som om jeg ikke fikk puste, rier i ett kjør.

Fin form etterpå da, så skal vel ikke klage.

Ble fortalt i ettertid at man kan få styrtfødsel av igangsetting.

Skrevet

Ikke tabletter men sånn gele. Ble først strippet også satt de inn en sånn gelekur. Ble satt i gang på termindagen pga sv.forgiftning.

Fikk rier etter 30 min. Ble intense etter ca. 7 timer, hadde rier i 30 timer før det endte i keisersnitt pga smalt bekken.

Skrevet

Ja, det kan føre til styrtfødsel. Hørt flere "stygge" historier. På meg satte de i gang 1 uke over tiden pga svangerskapsforgiftning. Fødte 5 timer etter første pille.

Skrevet

Jeg ble satt igang torsdag morgen med tablett, så fortastte det fredag. Fredag 18.30 gikk vannet, gutten var ute 20.25 lørdag kveld.

Hadde en fin opplevelse, men det tok sin tid. Fikk beskjed om at jeg ikke hadde mye hjelp av pressriene på slutten.

Men for en FANTASTISK gave !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...