Gå til innhold

Har blitt trangere etter fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har faktisk blitt mye trangere etter fødselen!

Sydde endel innvendig.. kan være derfor. At jeg er blitt litt "snurpa" igjen liksom...hmm...

Før kunne tissen hans liksom bare skli rett inn av seg selv, under sex..men nå kjenner jeg at det er trangt og ganske ømt, og han må være med forsiktig når han tar den inn..ellers er det vondt og ubehagelig..

Andre som har det slik, er dette normalt? Er 3 mnd siden jeg fødte. Går det seg til etterhvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har nok ikke snurpa sammen mer. Det er ikke mulig og sy sammen mere en det som er ødelagt, for det må jo være sårkanter som sys.

Tror heller grunnen er at når du har født går østrogenproduksjonen din i bunn. Dvs at du får litt mindre glidemiddel naturlig i skjeden. Derfor vil du merke han bedre, du blir øm og fort sår.

Dette kan vedvare en stund, men retter seg nok etterhvert. Bruk glidemiddel en periode så blir det bedre.

Skrevet

Jeg må bare rette litt på anonym: det er fult mulig å sy mer igjen, enn hva som er ødelagt. Jeg ble sydd for mye igjen, men det var akkurat i åpningen. Legen min oppdaget dette da han skulle forteta GU på 6 ukerskontrollen, men lot den være og sendte meg istede til KK på sjekk. Og ganske riktig så var jeg sydd for mye igjen.

Jeg fikk valget mellom å tøye huden selv, og håpe at det var alt som skulle til. Eller at de opererte. Da er det full narkose, de kutter og syr igjen. Gjør en dette er det større sjangs for infeksjoner, og at nerver blir kuttet av eller at de ikke klarer å sy helt ordentlig igjen.

Jeg valgte å tøye, og fikk hjelp til å lære hvordan jeg burde gjøre det. Kan ikke akkurat si at jeg var den flinkeste der, men hadde heller mer sex enn hva jeg følte selv jeg hadde lyst på. Siden det alltid i begynnelsen var vondt. Ting har rettet seg og har idag ikke noe problemer eller vondt. Merker selv jeg er litt trangere, og at ting er litt anderledes enn før jeg var gravid, men det tror jeg det uansett hadde vært. Det blir nok uansett en forandring der nede når det har kommet ett barn der.

Men innvendig løsnet ett sting, slik at det ble ett søkk invendig som legene sa. Dette var ubeskrivelig vondt om pikken traff akkurat det. Nå er det fire år siden jeg fødte, og det er lenge siden jeg kan huske jeg merket det. Det har også grodd seg til, ikke like ømt som det var. Slik at ting inni der tar lenger tid før det leges skikkelig enn utvendig. En skal være forsiktig når en føler det er vondt, eller litt ubehagelig. Greit å få sjekket det opp, av og til spiller også nervøsiteten en ett puss. Men så lenge en tar slike ting forsiktig ordner kroppen ofte ting selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...