Nille mor Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Hei! Har klødd en del nedover beina, men nå har jeg og begynt å klø litt inni hender og under føtter og. Er ikke så mye på dagtid, og ikke sånn at jeg ikke får sove om natta. Blir likevel litt engstelig siden det er inni hendene og under føttene. Det "stikkeklør" liksom. Hvor mye må det klø for at det kan være fare på ferde? Noen med erfaring? Noen som har hatt sånn kløe uten at det hadde noe med levra å gjøre? Tok en blodprøve før påske som var fin.
Tia med 2 ♀ Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 jeg har tatt flere prøver, fikk medisin når det gallesyra kom over 15 men legen sier det er ikke større fare på ferde før den kommer til 40. Ikke vet jeg da. men ihvertfall kløen var helt ekstrem når den var på 15. Hva som er høyt er tydligvis forskjellig fra hvilken lege du er hos. Man kan derimot ha svangerskapskløe uten at det er noe galt med levra. Det er slik det er i de fleste tilfeller etter hva jeg fikk fortalt. Jeg tar leverprøver hver uke siden jeg begynte å klø da. så hvis det har blitt værre eller bare er slitsomt for deg med kløa så ville jeg anbefalle at du ber om en ny prøve. Bare for sikkerhets skyld.
Nr-2-i-magen Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 Jeg har klør, men ikke inni hendene eller under føtter. Fått beskjed at med engang det skulle klø inni hender eller under føtter, skal jeg ringe føden. Men om det er rutine eller bare tilfelle for meg vet jeg ikke. Jeg har da hatt stigning i leververdiene, men såpass lite at jeg skal kun ta ny blodprøve om en uke. Ta en telefon du, så slipper du å engste deg.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 Det er vel ikke noe farlig at man innimellom klør veldig på magen sant??
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #5 Skrevet 25. april 2007 Altså ganske så ogte og mye, men ikke konstant..
Fire småtroll Skrevet 25. april 2007 #6 Skrevet 25. april 2007 Jeg klør også inni føtter og hender, uten at leverprøvene er dårlige, men tar ny prøve på hver kontroll for sikkerhets skyld.. I følge legen på sykehuset har jeg den typen svangerskapskløe som man ikke har noen god forklaring på hvorfor skjer, det er en eller annen reaksjon på svangerskapet, men allergimedisin hjelper ikke.. I tillegg til kløen i hender og føtter får jeg et elveblestlignende utslett på hele kroppen flere ganger i døgnet, så jeg sover jo aldri mer enn 1,5 time om gangen. Men det er da i følge legen på sykehuset ikke farlig, bare utmattende og slitsomt.. Men bare ring legen din i morgen du, så får du en ny prøve så du slipper bekymre deg, men det trenger altså ikke være farlig.
Nille mor Skrevet 25. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. april 2007 Tusen takk for alle svar Klør egentlig ikke så mye, så tror egentlig ikke det er noen fare. Tok jo prøve rett før påske. Tenker at om det skal være farlig så må det vel være litt ekstremt. Sånn at man ikke får sove og sånn. Skal på kontroll om knapt to uker, jordmor sa at det gikk helt sikkert fint å vente med å sjekke før det. Har bare fem og ei halv uke igjen og, forhåpentligvis...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå