Gå til innhold

Tenk om svigermor kunne stilt opp for oss....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå teller vi ni måneder siden hun har passet barna våre. Henholdsvis ett og to og et halvt år gamle. Hver gang vi spør lister hun opp alt hun skal gjøre i helgene fremover, er så opptatt med det ene og det andre. Greit nok det, men hvorfor ikke ta helg nummer fem hvis bare de fire første er fullpakket?

Samtidig har hun et annet barnebarn på fire. Og sitter så ofte barnevakt for henne at foreldrene kan "kaste bort" barnefri på å bare sitte hjemme og se på fjernsyn. Dette prøver svigermor å skjule for oss, men hun forsnakker seg jo hele tiden, så vi skjønner at det blir en gang eller to i måneden.

Jeg synes det er trist både fordi vi desperat har behov for avlastning. Men aller mest fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal forklare til eldstemann at farmor aldri inviterer ham på overnatting, mens kusinen er der stadig vekk. Må innrømme at jeg har mest lyst til å ta fra henne hele "tittelen" og heller finne noen andre som kunne vært ordentlig bestemor for barna mine. Mine to er da like mye verdt som alle andre barn, skjønner ikke hvorfor det skal være så mye mer stas å være med andre barn enn dem??? Er faktisk sårende, samtidig som jeg merker at jeg blir veldig forbanna på henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig trist for ungene at der skal være slik, hadde selv en farmor som favoristerte fetteren min.. Ganske ondskapsfullt å gjøre slik mot barn egentlig..

Skrevet

Det er nok slik for mange desverre.

Min svigermor passet barna i helgen, en dag og en natt tilsammen. Og det var første gang på ni mnd her også:) Ungene sier ofte at de vil sove der, være der osv, og jeg nevner dette ofte til farmoren. Hun er som din, lister opp alle gjøremål i helgene fremover. Og så er det ofte "kanskje" jeg får til svar. Men "kanskje" er ofte ikke godt nok, så da sier jeg at jeg heller spør andre..

Til denne helgen "gikk jeg på henne" og presset henne. For hun lister jo opp helgene som er travle, men sier altid at vi bare må si fra en dag det passer oss, så skal hun se om det passer henne....Men for oss passer det jo ALLTID, sa jeg. Si heller nå en dag som passer deg, så avtaler vi med en gang, Og vips, da satt hun jo i saksen. Ungene fikk gå på besøk og storkoste seg:) Vi var bare hjemme og kvilte. Har en nyfødt i tillegg til en jente på 4 og en gutt på 5, (13 mnd mellom de).

Min mor har derimot passet den største en gang ett par timer mens han sov som baby, og de to eldste en time mens de sov...Så ikke mye avlastning å få her, men egentlig trenger vi det ikke så mye heller. Når vi MÅ ha barnevakt, er jeg tante til en som nå fyller 16 år. Hun har passet barna våre og overnattet hos oss fra hun var 13. Hun har tre småsøsken selv, og kjempeflink og ansvarsfull:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...