pemonia Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Jeg er litt fortvilet. Ferdig med utdannelsen min i juni og har termin i juli. For å få noen penger å rutte med under permisjon. Ble jeg anbefalt å søke nytt studie til høsten, for så å søke permisjon fra dette- for deretter å søke fødselsstipend i lånekassen. Så alt avhenger av om jeg kommer inn på et studie til høsten!! Og dette får jeg vel ikke vite før i juli?!??? Ikke mye å leve av på engangsstønaden!!! Krysser fingre og tær for at jeg får en studieplass!! Tenker også at det er litt kynisk i forhold til at jeg kanskje tar studieplassen til en som virkelig ønsker å studere, men plassen blir jo ledig når jeg søker permisjon?!!!??! Flere i samme situasjon?? Fant også ut ved å lese flere innlegg her at far ikke har rett til noen permisjon med lønn, siden jeg er student. Han kommer til å bli kjempe skuffet når jeg forteller han om dette. Ikke lett dette her. Svangerskapet var ikke helt planlagt, planene var at jeg skulle få tid til å jobbe meg opp svangerskapspermisjon med lønn. men men... Barnet er veldig velkoment og vi gleder oss veldig. Er nok litt en sånn kontrollfrik, som liker at ting går etter planen. Og nå er situasjonen blitt slik at mye går utenfor denne planen
Jeenie Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 det er kommet nye regler ang pappapermisjonen, så du bør sjekke nav.no før du forteller ham dette.. Her er pappapermisjonspengene utregnet fra hans lønn... og ikke min, for da hadde vi aldri hatt råd til at han skulle tatt ut sine 6 uker!