@stronauten med 3 små Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Føler ikke at jeg har klart helt å puste meg godt nok gjennom riene under de to første fødslene mine, og skulle gjerne vært bedre til det. JM er ikke så veldig flink til å gi tips om dette heller. Husker jo fra alle amerikanske filmer hvor de trener og trener på pusting på sånne Lamaze-klasser... Har dere fått opplæring? Noen gode nettsider,kanskje, som omhandler dette emnet?
Nickoline med 2 jenter Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 Jeg går til fysio pga bekkenløsning, og i dag snakket vi mye om pust.. også i forbindelse med fødsel. Hun sa at vi må fokusere på å puste godt inn ved å utvide brystkassen i bredden, siden magen hindrer mellomgulvet i å gå så langt ned. I tillegg må vi være obs på å ikke bite tennene sammen/anstrenge kjeven, for dette gir en mye dårligere og mer anstrengt pust. Jeg har også hørt fra folk som driver med yoga at en skal puste både ut og inn gjennom nesen, ikke inn nesen og ut munnen som mange tror. Selv synes jeg det virker anstrengende, men skal prøve så langt det lar seg gjøre
fådagerigjen Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 Tror ikke du skal tenke så mye på det.Selv tenkte jeg på å tenke positivt og være rolig. Motiverte meg med at dette "går over" og pustet dypt og så rolig jeg bare kunne. Lette sagt enn gjordt når man har vondt, men jordmor er flink til å jobbe med deg underveis.Hun tegner og forklarer.
Nilla :-) jenter 05/07 Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 Jeg gikk på yoga for gravide i sist svangerskap og fikk med en flott cd der det bl.a noen pusteøvelser. Hjalp meg sist og nå skal jeg bruke den mot slutten (øve). Kan bestilles her: http://www.yogaskolen.org/norsk/cder/cder.html#Gravide (den røde) :-))) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå