Malla86&Amalie07 Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Eg veide ca 83 kg då eg vart gravid også hadde eg så sterk morgenkvalme at eg kasta opp kvar dag og holdt ingenting nede, så eg gjekk ned til ca 75 kg.. No er eg i veke 32 og veier ca 87 kg.. Har eg gått opp 4 eller 12 kg..??
Gjest Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 Du har gått opp 4 kg. Man regner (i hvertfall det jeg har hørt) ut ifra start-vekta.
Mirakelungen Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 jeg ville ha sagt at du har gått opp 4 kg
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 det er jo helt merkelig å si at du har gått opp 4 kg...snakket om det med en veninnne her om dagen også. bare barnet alene veier 3- 5 kg også har du ca 1 kg forstervann, morkake er ca1 kg, selve livmoren veier rundt 1 kg (ved termin altså), også har du 50 % mer blod i kroppen som også tilsvarer en del vekt. man ser jo på regnestykket at det blir hlt merkelig å si at man har gått opp kun 4 kg. jeg syns at det eneste man oppnår ved det er å bli skuffet over hvor mye man legger på seg i neste svangerskap og at andre som ikke tenker på det på den måten føler seg ekstra store og unormale når noen sier de har gått opp 4 kg og er høygravid. jeg mener virkelig ikke å virke sur eller bitchy altså..bare et tema som har engasjert meg litt i det siste.. jeg ville ihvertfall sagt at du har gått opp 12 kg =) og det er helt på normalen. ønsker deg lykke til videre =)
Elllis Skrevet 25. april 2007 #5 Skrevet 25. april 2007 hei! jeg gikk også ned mye først pga sterk svangerskapskvalme (7 kg) har i etterkant gått opp 18 kg i uke 38. Jeg mener jeg har gått opp 18, ikke 11 kg. En annen ting er at jeg tror det er lettere å legge på seg etter vektnedgangen, idet kroppen har vært gjennom en "hungersnødperiode" og tar til seg alle kaloriene den kan få. Forrige gang prøvde jeg å ta igjen de tapte kiloene, endte opp med pluss 26... ikke bra!!
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 25. april 2007 #6 Skrevet 25. april 2007 Jeg ville sagt hva det ble i forhold til startvekta, det er iallefall det legen og jordmora går utifra. Selv gikk jeg ned 9 kilo i begynnelsen av svangerskapet, men har gått opp igjen 7 kilo, men er fortsatt 2 kilo i minus fra startvekta. Dette er jo helt individuelt fra person til person, og svangerskap, så at noen her sier det er feil ovenfor andre at du har gått opp 4 kilo, kan jeg ikke helt skjønne argumentet for, uansett om man går opp 2 kilo eller 30, så har jo det ingenting med andre gravide å gjøre, man kan jo ikke sammenligne seg med andre. Dette med vektoppgang trenger ikke engang å ha noe med hva man spiser, noen spiser sunt og går opp 25 kilo, men andre spiser usunt og legger på seg bare 5-10..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå