Gå til innhold

Kan noen gi meg tips til nattavvenning????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa ligger på eget rom, spiser 2-3 ganger på natten, men jeg tror det er mest for kosen sin del. Hun spiser bare litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hun over 6 mnd og får litt fast føde på dagen?

Sett av en helg slik at pappaen kan bidra, eller helst ta det meste av avvennninga (lukter ikke melk).

Gi smokk og evt tilby vann når gråter

Ikke ta opp av senga da det blir sett på som kos, ikke prate(evt bare si at det er natta og at du må sove) eller slå på lys. Prøv å roe i senga.

Gjennomfør avvennninga når dere har bestemt dere for det og ikke "feig" ut etter ei natt om det er tøft. Det kan bli lite søvn et par netter, men så vil det bli bedre. -Og muligens går det veldig greit å avvenne....-det er iallfall min erfaring. Vi grudde oss veldig til det, men det gikk kjempegreit og etterpå så angret vi nesten på at vi ikke gjorde det tidligere :)

Skrevet

Ja. Hun får grøt på kvelden. Hvordan vet jeg om hun er sulten, eller om hun kan klare seg til morgenen? Hvordan var det til dere?

Skrevet

Vent til hun får 2 faste måltider på dagen, så er det ofte litt lettere. Ha ei tåteflaske med romtemperert vann som du kan tilby med en gang hun våkner, og smokk hvis hun tar det. HVis det er en pappa i huset burde han stå for trøsten og tilbyding av vann fordi hvis hun lukter mat og blir nekta kan det føre til full forvirring og mer hyl enn det trenger å være. Ellers trøster, vugger, synger og koser dere. Kanskje blir hun roligere av å få være litt i deres seng? Veldig lurt å gjøre dette en helg eller et tidspunkt hvor man ikek skal noe dagen etterpå og er to til å støtte hverandre til å gjennomføre:) Lykke til

Skrevet

Og hvis dere gir opp og gir henne melk før det er vanlig morgen er antageligvis mye av arbeidet forgjeves..Hun klarer fint å ikke spise på natta så lenge hun får væske og nok mat på dagen.

Skrevet

Vi driver på nå, og det er jeg som står for regien siden pappaen jobber mye og har eksamener på skolen for tiden. Orket ikke å utsette det lengre siden hun snart er 8 mnd. Går helt fint at jeg gjør det. Hun starter dagen kl.7.30-8 ca. Hun får også frokost, lunsj, middag og kvelds + mm til grøtmåltidene. Dette er nok mat i løpet av et døgn, og nattmat er derfor helt unødvendig både for søvnen og for tennenes skyld. Vi har samme rutiner hver kveld med grøt, bading o.l. Og hun er trøtt og faller til søvn ved 19-tiden. Etter dette har hun våknet et par ganger før vi legger oss og et par ganger på natt. Når dette skjer går jeg inn på rommet hennes og legger henne godt i senga, gir smokk og tilbyr vann. Roer henne hvis hun ikke er fornøyd med litt sang, stryking og nattasetninger. Jeg går ut etter en kort stund, og hvis hun ikke gir seg etter 3-4 min gråt, går jeg inn igjen og sier natta. Det kan vi holder på en stund, men hun gir seg som regel etter en halv time eller noe. Synes jeg ser bedringer hver natt, og tror vi er snart i havn. Lykke til!

Skrevet

Har ett eneste tips og det er å ikke gjøre det selv. Få mannen din til å gjøre det. Gikk helt glimrende her. Roet seg veldig raskt da han så at det var pappa som kom, for han er jo ikke ensbetydende med melk, sånn som mamma er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...