Gå til innhold

Til dere som trenger jerntilskudd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pass på at dere får i dere c-vitaminer itillegg. Jern tas bedre opp av kroppen med c-vitaminer. Hvis du skal forebygge at blodprosenten ikke går lavere ned er preparatet Hemofer, mildt og greit mot magen. Hvis du har lav blodprosent og må øke denne er Duroferon er bra preparat. Men husk også på at en kan bli hard i magen av å ta jerntabletter, så drikk mye væske og spis fiberrikt. Ps! avføringen blir svart!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Niferex er også bra.Hadde god effekt på meg,men sies å være hardere for magen.

Jeg har imidlertid ikke kjent noen forskjell på magen Hemofer(som jeg startet med) vs. Niferex-bare at sistnevnte har hatt langt bedre virkning.

Mitt jernnivå er nå helt fint.

Skrevet

Niferex og Duroferon er omtrent det samme preparatet, men Duroferon er snillere mot magen. fordi det er en depotablett, dvs at den gir ut virkestoffet i små porsjoner i stedenfor alt med en gang. Det skal sies at mange tåler nok jerntabletter godt og merker ikke store forskjellen, men en stor del gjør det. Og da er det fint å kunne ha mulighet til å ta hensyn til dette.

Skrevet

Blodprosenten min gikk ned selv om jeg tok Hemofer jerntabletter. Det er lite jern i dem, så jeg måtte begynne på Ferro Retard. Sist jeg tok dem, fikk jeg skikkelig mageknip/forstoppelse, men nå funker det kjempebra ettersom jeg tar Lactulose i tillegg som er tarmregulerende.

Skrevet

Jeg tar ferromax 65mg er midt i mellom svak å sterk fikk jeg beskjed om. Å den er hard nok på min mage, har mye småvondt etter jeg begynte kjenner jeg...........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...