Gå til innhold

åhhhh. jeg blir så redd!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt hadde jeg skikkelig vondt i halsen og jeg sov skikkelig dårlig pga dette. Er ganske sikker på at jeg hadde feber når jeg våknet (og tror jeg har det enda).

Skulle inn til byen for å kjøpe noen ting og mens jeg var de ble jeg bare dårligere og dårligere. det gikk helt RUNDT! Jeg begynte å svette over hele kroppen og masse i ansiktet. (uten at det var varmt liksom) og jeg ble SINNSYKT tørst. Jeb bare tenkte "får jeg ikke vann nå så dør jeg"... Kom meg ned til bilen hvor det sto en vannflaske og drakk den rett ned.

Hvorfor skjer dette? Stort sett hver gang jeg er på jobb er det på dette vises, og jeg er LIVREDD for å gå i bakken. kjennes ut som jeg skal besvime når som helst.

Har i utgangspunktet lavt BT, men det er nå på 77 i undertrykk og 110 overtrykk noe som er bra til meg å være:)

Noen som har opplevd lignende? Blir bare sååå redd:((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Skjønner at du blir redd, men tror det er ganske vanlig. Det skjer utrolig mye i kroppene vår for tia, og hele sirkulasjonen påvirkes. Jeg har hatt flere episoder med hjertebank og episoder der jeg holder på å besvime. Sist gang var jeg på ett kurs på Rikshospitalet hvor jeg jobber. Tenkte for meg sjøl at det var godt jeg var på et sykehus :) Men det gikk over da jeg fikk tatt av meg litt klær og kjølt meg ned litt. Episodene mine begynner med at jeg syns det er tungt og puste, og at svetten pipler. Tror det er magen som klemmer på forskjellige blodårer, pluss at hjertet jo jobber litt mer når vi er gravide. Jeg er i uke 26, og har ganske stor mage.. :)

Lykke til!!

Skrevet

ja alt er liksom så nytt og en vet liksom ikke hva som er normalt og ikke. . . Men jeg syns det er helt forferdelig. Husker for 2 uker siden skjedde dette stort sett hver dag.. :// JM kalte det for BT fall, men jeg vet ikke... Hun sa ikke hva jeg skulle gjøre når dette skjer, så er veldig usikker. Føler bare at jeg MÅ legge meg ned, men kan jo ikke gjøre det liksom hvis jeg er på jobb etc..

Tusen takk for at du svarte:)

Skrevet

Kan høres ut som bt-fall ja....D som kan hjelpe er at hvis du sitter på en stol kan du bøye deg ned og legge hodet mellom knærene...hvis du har plass til d da, m mage og alt...:) Drikke noe er også bra...Ikke reis seg hvis du sitter, vent til d går over...Ligge seg ned, m beina høyt kan og hjelpe, men er jo ikke alle steder d er så enkelt :) Men ta d opp m legen din hvis du bekymrer deg mye, d er bedre enn å gå å bekymre seg....:)

Skrevet

Det er lurt å sette seg eller legge seg når en fåt BT fall, så kroppen får henta seg inn igjen. Ikke legg deg på ryggen, da bare klemmer magen på en stor blodåre som fører blodet tilbake til hjertet. Legg deg eller sett deg sånn at vekta på magen tipper litt over på den ene siden. Også tror jeg det er lurt å alltid gå med litt vann og et eple eller noen kjeks i lomma. Jeg blir hvertfall plutselig helt tom for energi hvis det går litt for lenge mellom to måltider, og da er det fort gjort å svimle.

Skrevet

TUSEN takk jenter:) kjempegode råd:) skjønner ikke hvorfor JM ikke fortalte meg dette:( vel vel...

Ja jeg skal på jobb i mårra så skal ha drikke og litt mat tilgjengelig ja:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...