Gå til innhold

Biola til 8 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hørte fra noen at det var greit å gi biola til så små barn. Er det riktig? Når kan man begynne med det? Det er jo en slags melk, men syrnet og med probiotiske melkesyrebakterier. Jeg lot vesla få smake på biola med bringebær for et par dager siden og hun elsket den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du gal, er du klar over hvor mye sukker det er i Biola?

Skrevet

Kan noen være så snill å svare, gjerne litt mer seriøst enn det første svaret...

Skrevet

Noen steder får man vite at yoghurt er greit fra 6 mnd, andre steder får man høre at det er 10 mnd.

Jeg begynte å gi biola når gutten min var 9,5 mnd.

Skrevet

Men det er jo ikke yoghurt, men sånn syrnet Biola-melk. Går det for det samme?

Skrevet

Hva er alternativet da, Anonym ? Du som har peiling på dette....hihi

Skrevet

Mente anonym som skrev at det var mye sukker, ikke deg HI : )

Skrevet

Les hovedinnlegget da, folkens. Biola med bringebær!!!!

Skrevet

Tror youghurt og biola går for det samme.. Behandlet melk,som visstnok burde ventes med til ca 10mnd. Gutten min fikk det fra han var ca 9,5mnd :)

Til anonym med krasst svar: Greit det er mye sukker i biola,men nå gir vi ikke akkurat ungene våre litervis med det heller. Gutten min drikker ca 1dl biola med bringebær om kvelden han.. De dør ikke av litt sukker.. Så lenge man begrenser inntaket ser jeg ikke noe problem med at de får litt biola :)

Skrevet

Helt enig, egentlig. Det er mye sukker i det. Best å ikke gi det.

Skrevet

Fikk vite på hs at biolamelk/youghurt iallefall er bedre for magen enn vanlig melk/youghurt i og med at den inneholder bakteriekultur. Biolayoughurten er den sunneste av småyoughurtene i følge test i foreldre og barn.

Ville vel tatt det litt rolig med melkeproduktene før ungen er 10 mnd, da er anbefalt dose max 5 dl melkeprodukter pr dag til sammen.

Skrevet

Men egentlig herregud så hysterisk da.

Skrevet

Så du syns jeg skal la være å gi det??

Se for deg at du har en unge som IKKE er glad i melk,vil hverken ha mme,kumelk (blandet eller hver for seg) Og heller ikke naturell biola.. Ville du da latt ungen få melkefri kost?

Gutten min er nemlig IKKE glad i melk,så her var valget enkelt,han får ca 1dl biola med bringebær om kvelden og litt youghurt som jeg blander frukt i. Det er det jeg får i han av melk. Syns det er bedre at han faktisk får i seg det sukkeret som er enn at han ikke drikker noe melk.

Skrevet

Det er snakk om drikkeBiola med bringebær, til en 8 mnd gammel baby. Det må da være lov å være ærlig. Anonym spør om det er greit, og jeg svarer at det er sinnsykt mye sukker i det.

Men samme for meg hva du gir ungen din. Ikke skyld på info hvis den får diabetes.

Skrevet

Diabetes???? Herregud da menneske!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...