Gå til innhold

..er jeg treig?!


SokkeLaila

Anbefalte innlegg

Er nå 19 uker på vei etter UL-termin

(20 uker etter menstermin)..

Kjenner godt med liv og er i finfin form!

Er på jobben hver dag og har absolutt ingen 'vondter' noe sted.

 

Var hos primærlege da jeg var 12 uker på vei

-og på UL da jeg var 17 uker..

 

Jordmora som tok UL ristet på hodet over at jeg ikke hadde

'stresset' med å få mer oppfølging under svangerskapet..

 

Tenkte jeg skal slå på trå'n til en helsestasjon nå og be om en time, da..

Bør jeg forberede meg nok en gang på å få høre at jeg har vært veldig treig i forhold til det med å sørge for å få mer oppfølging..?

Hvor ofte til nå har dere andre uke 19-20jenter vært hos lege/JM?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 20 uker på veg, og har vært 1 gang hos legen (i 11 uke) og en gang hos jordmor (uke 19). Jeg var på ultralyd uke 19 - det vil si at jeg trodde jeg var 18 uker på veg, men på ultralyden ble terminen fremskyndet en uke ;-). Jeg har fått beskjed om at så lenge alt er "normalt" skulle jeg ikke stresse med at det tok lang tid mellom 1 og 2 kontroll.

 

Her er det så lang ventetid både hos jordmor og lege, så det er ikke noe anna valg enn å vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært tre ganger til legen(2 av de var pga blødninger), en gang på info. møte hos Jordmor, og en UL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bara vært en gang til lege og en gang til jordmor og Ul. Er 18+4. Har intrykk av at dette er normal oppfølging jeg, men jeg er flergangsfødende. Mulig det er annerledes hvis du er førstegangsfødende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var t første kontroll hos gyn i uke 7 ca. Fikk komme nesten med en gang jeg ringte. Fikk da også UL for å se hvor langt jeg var kommet.

Så var jeg til gyn enda en gang pga blødninger og hos jordmor en gang senere på vanlig kontroll. UL noen dager siden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Førstegangsfødende jeg også. 19 u på vei og hadde UL denne uken.

Da jeg ringte min lege fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte å komme før i uke 11. (Oslo). Fikk så en time på UL i posten. Utover dette måtte jeg selv kontakte jordmor og be om en time. (Kongsvinger) Jeg har vært litt stresset pga at det ikke var mer tett oppfølging,men fikk høre at så lenge du er frisk er det ikke noe poeng å komme så ofte. Ingen sykdom osv. Synes det er bra at du tar det med ro, jeg har ikke fått noe mer oppfølging iallefall. Vi får være glade for at vi er i så god form:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ikke dette er tregt, ikke noe å bry seg om, jeg er i uke 22 og har vært hos legen for 2.gang i dag og jordmor en gang, det er som dere andre sier, hvis alt er normalt er det ikke noe å stresse med, det er de siste mnd det blir tettere oppfølging. og det er da det er viktig..

 

Lykketil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo godt nytt! :)

Takk for svar, jenter -ble beroliget av svarene!

..jordmora fikk meg til å føle meg litt 'skyldig'

-som om jeg gav 'lang marsj' i hele graviditeten, liksom!

 

Nå har jeg bestilt meg time, da! 4. mai begynner kappløpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos lege i uke 8 og UL i uke18.

Er 22 uker i dag og da jeg ringte til jordmor for å bestille time der sa de at det var på høy tid med ny kontroll ja! Syns det var rart at jeg ikke hadde vært på noen flere... Men hun kunne ikke gi meg noe før om tre uker, så får vel bare vente enda mer.. Trodde ikke vi skulle på så mange kontroller jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...

Merkelig at det skal være så ulike svar å få hos de forskjellige leger/jordmødre.

Slik de har informert meg, er at det nye "systemet" er 1.kontroll i uke 8-12. så ul uke 17-19, så neste kontroll i uke 24. Så sant en er frisk og ikke trenger mer oppfølging...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed at jeg kunne gå så sjelden/ofte jeg ville hvis jeg ville det tl lege og jordmor. Jeg har vært til lege fra 8 uke pga sykmld hele veien og høyt blodtrykk etc, men hadde jeg vært i bedre form så hadde jeg nok ikke gått så ofte. De sa at hvis jeg følte at jeg f.eks trengte å snakke(vært engstelig pga MA tidligere) så kunne jeg gå til jordmor i tillegg til lege en gang i mnd. Da hadde det blitt hver 14dag, men jeg har ikke benyttet dette, da jeg føler meg bedre nå i forhold til MA og alle mulige bekrymringer.Lege en gang pr mnd må jeg pga oppfølging av helse og evnt videre sykmld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg går til legen hver måned, jeg! trodde det var vanlig. Synes i grunnen det er helt greitt, fint å få sjekka blidtrykk og urin og bli veid. dessuten har jeg så lett for å bekjymre meg om alt mulig, så tett oppfølging føles betryggende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...