Susan*lillegutt og mini* Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Mini er nå 12dager gammel,og siste 2dagene har han vært kjempesnørrete,men ikke sånn snørret at det kommet ut,men virker som det sitter langt bak i nesen/hals, hører det surkler hele tiden,har litt snørr i nesen som jeg klarer å pille ut med en q-tip, men all denne slimete snørret klarer jeg jo ikke å få tak i. Hva feiler det han? forkjølet eller? synes det var vel tidlig for han å bl syk,er jo ikke 2uker enda... hvordan kan jeg løse opp dette så han får det ut,han puster tungt,skjønner jo det,for han puster jo gjenneom nesen,men når den er tett eller full av snørr som jeg ikke får tak i så puster han tungt. Er slik hele natta og dagen.. noen råd?
lykkeligfru Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 Hei Det er veldig vanligt at babyer er tett i nesen. Min gutt på 5 uker har vert tett i nesen siste uken. Og det er som du sier, som om det sitter bak i halsen/nesen. Mitt råd er: Drypp nesen med morsmelk eller natriumklorid/saltvann.Du kan også kjøpe en Nesesuger på apoteket. Den er veldig effektiv. Hos min gutt fungerer det best med morsmelk for å løse opp snørret og nesesuger for å få det ut. Lykke til. Mvh
Tingelingelate med to tomater Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 Hei hei:-) Hvordan går det med dere? Tuppa var også ganske så snørrete da hun var nyfødt...kjøpte en nesesuger for å få det ut og det hjalp litt:-) Brukte også nesespray til henne i tillegg...et herk, men bedre når hun ikke strever slik med å få puste:-) God bedring til gutten din:-) Har han fått navn forresten?
kromis Skrevet 25. april 2007 #5 Skrevet 25. april 2007 Min ble også tidlig snørrete, men jeg fant ut at jeg kunne bruke baksiden av hårnålen til å lirke ut busene med!. Det er kjempeeffektivt. Prøvde først med q-tips, og har prøvd med nesesuger. men hårnålen er hittil det beste. mm er også det beste hvis du får til å dryppe i nesa som andre har foreslått her. Heis også hode enden i senga. (det har du sikkert gjort allerede.) Det er også viktig at du skjekker tempen på han når han er så liten, for ordentlig forkjølelse kan gi feber...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå