Gå til innhold

Urinprøve...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble ikke helt klok på jordmora idag.. var der igår å måtte levere ny urinprøve idag.. den hadde 1+ på protein.. men så sa de at så lenge jeg ikke hadde høyt blodtrykk eller noen andre plager (?) så var det ingen fare.. er i uke 39 å førstegangsfødende.. men andre plager? Har jo selvfølgelig litt vondt i magen og i hode og slik av og til..

SÅ: er det noen som vet om 1 + er mye eller lite da? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo:)

Er førstegangs i uke 38, og har på 2 ktr. hatt + på protein,i tillegg hatt høyt BT (145/105) nesten hele sv.sk.+ hodepine. Men jm og lege mener visst det er greit, så da stoler jeg på dem, så lenge jeg kan "leve med det", og kjenner fint med liv..

Var kanskje ikke helt svar på spm ditt men:)

Skrevet

Høyt protein kan jo være et tegn på svngerskapsforgiftning, men hvis du ikke har de andre symptomene, er det jo ikke farlig.

Skrevet

Hei..

Med andre plager tror jeg de mener høyt undertrykk i blodtrykket, altså over 90. Og at væske har dannet hevelser i kroppen. Fokuset er en tilfelle svangerskapsforgiftning. Da må du ha to av de tre punktene: Høyt BT, proteiner i urinen og hevelser i kroppen. Ikke uvanlig at førstegangsfødene har begynnende tegn på svangerskapsforgiftning. - Uten at dette er noe farlig, man bare blir fulgt litt ekstra med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...