Gå til innhold

Dere på overtid- hvordan er humøret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå gått 3 dager over termin.. vet det ikke er lenge men merker allerede at jeg kan føle meg ganske lei for at det ikke har skjedd noe enda.. hadde liksom ikke trodd at dette skulle skje selv om jeg vet det er ganske vanlig å gå over termin. Er redd jeg må vente helt til sykehuset setter meg i gang, altså 12 dager over termindato, skulle ønske jeg kunne komme i fødsel av meg selv. Og så er jeg litt engstelig for at det skal skje noe med babyen nå på slutten hvis hun ikke kommer ut snart... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen andre som er gått over termin? ;-)

Skrevet

Jeg er 6 dager på overtid... så LEI nå at jeg holder på å sprekke.. Også er jeg som deg; engstelig for å til slutt bli satt i gang, og engstelig for babyen...

Skrevet

Jeg er over termin... 5 dager... og kjenner at det tar på humøret!!! Hatt veldig bekkensmerter siste par ukene, og hadde håpet å få ut babyen i hvertfall til termin, men NEIDA... Ingenting skjer... Og jeg fødte 16 dager før termin med førstemann, så hadde aldri trodd jeg skulle gå så lenge over nå! Det merkes psykisk... Er skikkelig hormonell. Prøver å kose meg med dagene som går, men det blir lange dager. Kan jo ikke gjøre noe annet enn å ligge på sofaen nesten pga bekkenet. Så nå har jeg kjøpt meg wienerbrød, lagd cafe latte og kjøpt KK.. Skal prøve å kose meg idag når det ikke er andre ting å ta seg til.. Lykke til de neste dagene, vi får trøste oss med at det maks er en uke eller to igjen før vi sitter med de herlige bebisene våre i armene, såre og sprengte bryster, lite nattesøvn osv... Kanskje vi da ønsker bittelitt at babyen hadde blitt i magen litt lenger??

Klem

Skrevet

Hvor lenge må du gå før du eventuelt blir satt i gang da? Jeg må sanns.vis gå 12 dager over termin, synes det er lenge..

Trøster meg litt med at de fleste kommer i fødsel av seg selv da og at det er det beste for oss. Hvordan er formen din ellers da?

Skrevet

Hehe, du har jo et poeng der ja ,-) Må jo prøve å se lyst på det, det er uansett bare snakk om dager før vi har babyene her, har jo vært gravide så lenge så noen dager fra eller til liksom.. prøver jeg å si til meg selv. Men mister litt motet innimellom også.

Skrevet

Jeg er også tre dager på overtid. Slimproppen gikk i natt og hadde veer med 5 minutter mellom etter det, men de roet seg veldig når jeg la meg. Selv om de roet seg har jeg hatt vondter med jevne mellomrom i hele natt, har derfor ikke sovet, så humøret er det så som så med. Jeg har akkurat kravlet ut av sengen og spist litt. Riene har vært fraværende siden kl 10, så jeg er spennt på om de kommer igjen snart!

Skrevet

Så spennende da! Håper riene kommer tilbake snart :-) Lykke lykke til!

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen, har gått 5 lange dager over nå. Var så sikker på at jeg kom til å føde før termin, men neida.. Jeg er i god form så skal ikke klage men det er ufattelig kjedlig å bare gå å vente. Prøver å ha avtaler og finne på ting hver dag, men det er litt begrenset hva jeg orker, pluss de fleste er på jobb/skole på dagen når jeg kjeder meg mest. . Nå tror jeg nesten at lille babyen ikke kommer før den 4. mai, som er den dagen jeg blir igangsatt, men håper inderlig hun kommer før.. helst i dag.. nå!

Skrevet

Pga 3++ i ødemer, og rask vektoppgang skal jeg til overtidskontroll på sykehuset i morgen på dag 7 over termin.. blir spennende å høre hva de har å si da. Blir smågal av å gå sånn og vente jeg.. uansett hva jeg gjør tenker jeg på babyen, og kjenner etter vondter. Dagenes høydepunkt er når jeg legger meg for kvelden og håper å våkne i løpet av natten. Synes det er vel så psykisk slitsomt som fysisk.

Jeg har gjennom hele svangerskapet i tillegg trodd på at jeg kommer til å føde et par uker før, så dagene over nå er LANGE. Og om ikke det skulle være nok går jeg og irriterer meg over permisjonstiden som bare flyr.. Går jeg 14 dager over nå, så mister jeg jo faktisk 14 dager av den dyrebare permisjonstiden med babyen..

Uff, nei, kan den ikke bare komme da......

Skrevet

jeg er idag 11 dager over... holder på å bli GAL!!!

MEN.. har hatt kynnere sia kl 07.15 idag da.. ringt føden, å JM tror det er rier jeg har.. men jeg vet ikke.. har vert 5 min mellom dem i noen timer nå.. men nå er det 8 mins sia siste... er livredd det skal gå vekk no...=(

Skrevet

Hei medsøstre!

Jeg er 4 dager over tiden idag, og utrolig utålmodig..

Det er klart det tærer på humøret å bare gå her..Jeg er litt nervøs for å drive med altfor mange prosjekter som å farte så mye rundt..har ikke lyst at vannet skal gå mens jeg er ute :)

Hadde aldri trodd at jeg skulle gå over tiden selv om det er min første..vet ikke hvorfor men jeg hadde ikke sett for meg det..

Vel vel, de kommer vel ut snart disse babyene..:)

Lykke til til alle som venter i spenning !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...