010307+180209 Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 jenta mi er nå 8 uker, og synes hun tidligere har hatt veldig greie rutiner på natta, ha normalt sovet en 6-7 timer i første etappe så mat og deretter sovet i 3-4 timer til. Nå våkner hun oftere og oftere, har gått litt gradvis nedover den siste uken, til at i natt sov hun 4 timer og våknet deretter hver andre time. og sov også dårlig når hun først sov. jeg er litt avhengig av noen timer søvn på natta, da jeg ikke får til å sove på dagen. kjenner det går utover humøret og melkeproduksjonen. Er det noen som vet hvorfor hun begynner og sove dårligere og har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for å forbedre dette?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 legg henne til flere ganger slik at hun får spist seg opp på kvelden/ gi på begge sider til hvert måltid. om du ikke får til å sove på dagtid så anbefaler jeg at legger deg ned på sofaen/senga med teppe over deg og lukker øynene for å å slappe godt av, hør på musikk du liker. viktig å få nok hvile så du får nok mat
Philippa=) Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 Vi har det omtrent likedan... mi er 10 uker. tenkte jeg skulle prøve å legge henne i egen seng. nå har hun lagt på "pappas" side i sengen siden han har vært på sjøen... men hun er så søt, så jeg har ikke blitt dårlig humør enda. men kjenner jeg kunne ha godt av en lang nattesøvn, slik jeg hadde for noen uker siden. Hva har du prøvd eller har tenkt å prøve? Har lest at de sover best alene å helst i ett annet rom, men klarer aldri i livet å legge henne på ett annet rom.....
010307+180209 Skrevet 25. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. april 2007 prøver å være flink å legge meg å slappe av på dagen, og synes jeg slapper godt av, men det mangler liksom på søvnen, rart og for jeg er jo så trøtt og svimmel at det er ubehagelig. Det er heller ikke så veldig enkelt å legge henne til brystet oftere, for hun er blitt litt vanskelig ved brystet, og skal ikke ha pupp før hun er skrubbsulten, hylskriker bare hvis jeg prøver å legge henne til før, Men skal nå i allefall prøve det. Og det stemmer ganske godt med når hun begynte slik, at hun sover mindre på natta, for da spiste hun nesten hver andre time, mens nå går det iallefall 3 timer mellom hver gang. Har også vurdert dette med eget rom, for tror nok at hun blir litt forstyrret av oss også. men synes det er litt tidlig enda. Må vel bare holde ut, men synes det værste er at det går utover melkeproduksjonen...
mammamaiken Skrevet 25. april 2007 #5 Skrevet 25. april 2007 Du er jo heldig som får sove fire timer i strekk da! Jeg syns det er luksus-netter når min fem uker gamle prinsesse sover tre timer i strekk for mat, og så sovner igjen for mat to eller tre timer etterpå. Men det høres nå ut som økenetter. De kan finne på å øke når som helst på døgnet har jeg hørt. Det går over etter et par dager. Evt kan du prøve å få henne til å sove mindre på dagen hvis hun sover mye da.
Labbetøs Skrevet 25. april 2007 #6 Skrevet 25. april 2007 Dette tror jeg desverre ikke det er så enkelt å gjøre så mye med. Babyen din er enda så liten at det ikke fins rutiner osv enda. De små "rutinene" du har hatt til nå kommer nok til å endre seg maaange ganger iløpet av de neste månedene. Det er helt normalt at babyer vokner oftere etterhvert. De første ukene sover de veldig mye, men de vil etterhvert få større matbehov og mindre sovebehov. Sånn er det bare med disse små. Du vil nok også merke at hun sover mindre på dagtid snart. Dette tror jeg ikke kan løses med å flytte henne ut av soverommet enda, siden hun mest sansynlig rett og slett bare har større behov for mat nå. Husk at amming på natten er bra for melkeproduksjonen. Lillejenta mi har først nå begyndt å sove en like lang periode om natten som hun hadde i starten, og hun er snart 4 mnd. Nå sover hun en periode på 5-6 timer, så mat hver andre til tredje time. Mange babyer sover over natten allerede tidlig, men det er mye mer vanlig med amming annenhver time enn baby som sover natten over så tidlig. Prøv gjerne å tilby henne puppen så ofte som mulig på kvelden, men ver VELDIG forsiktig med å presse henne. La henne ta om hun vil, men virker hun ikke helt lysten så vent litt. Brystvegring er IKKE noe du vil ha. Lykke til. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå