Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Sliter så med og amme når jeg sitter... Er så vansklig og få han i riktig høyde/va som er riktig høyde og slikt... kjempe tungvindt og måtte legge seg på sovrommet hver gang. Kanskje det har noe med soffan og gjøre også, er veldig glatt og jeg føler at jeg ikke sitter så veldig rett i den... Noen som har noen tips? Fikk veiledning på kontroll i går, men syns det er vanskelig alikavell...
Mamman til Brage, f: 22.11.06 Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 Løsningen for meg i begynnelsen var ammepute og en stor pute i ryggen slik at ryggen min ble rett. Etterhvert gikk det seg til, han ble større og nå får jeg ikke lenger til å amme liggende. Ammeputa vokste han også fra ganske fort, og da satt/lå han bare i fanget mitt under amming.
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 Jeg har 2 barn og får enda ikke til å amme liggende.. Uansett hva jeg gjør går det bare ikke, MÅ sitte å amme noe skal man plages med... Prøv å støtte deg opp med puter, sitt i en stol i stedet for sofaen.. Har du ei dukke å prøve med, bare for å finne stillingen uten at det blir stress ? Hehe.. har ikke så mye å komme med, litt sympati bare
Gjest Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 Ammepute var til godt hjelp for meg i starten. Da fikk jeg lillegutt i bedre høyde, og jeg kunne slappe av i skuldrene:)
Ellie73 Skrevet 25. april 2007 #5 Skrevet 25. april 2007 Ammeputa var helt uvurderlig de første to mnd! Og jeg satt i en lenestol som hadde litt høyere sete og brattere rygg enn sofaen har. Fant ikke noen god stilling når jeg satt så lavt og mykt som i sofaen...
Happy Ignorant Skrevet 25. april 2007 #7 Skrevet 25. april 2007 Ammepute var redningen her også, bruker den enda, han er 8 mnd.
vekt85 Skrevet 25. april 2007 #8 Skrevet 25. april 2007 Ammepute eller mange puter er bra! Å så er det bare å øve, sleit å i begynnelsen, ga nesten opp amminga pga. det. lå jo hele dagen på soverommet.Mens nå kan vi sitte, gå og stå og amme, gikk seg til. Et tips jeg fikk var å øve når babyen ikke var så sulten og utålmodig. Amme litt liggene først og så gi mer sittende når den verste sulten er gitt seg.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #9 Skrevet 25. april 2007 Takk for alle råd... Kanskje jeg må kjøpe ammepute da... Bruker 2 store soveputer og dyna til og bygge opp, men syns bare de sklir, og at jeg ikke får plasert han på di heller... Kanskje en ide med og prøve liggende først, for gjør det jo ikke lettere når han ligger der og skriker etter mat, og veiver med henda... Blir litt oppgitt.. HAr mesten ikke lyst på besøk, for det er jo så teit og inn på rommet når vi har gjester da... uff... håper det går seg til..
Gjest Skrevet 25. april 2007 #10 Skrevet 25. april 2007 Prøv å sitte i sofaen med bena i kors, og legg mini på dyna si i armene dine. Det ble løsningen for meg :-) ...knærne mine ble lissom ammepute, hehe.
IgglePiggle Skrevet 25. april 2007 #11 Skrevet 25. april 2007 Jeg hadde akkurat det samme problemet som deg .. Greide kun aa amme liggende i de to første ukene etter at gutten min var kommet.. Det jeg kan anbefale deg er å prøv å gi babyen din mat før h*n hylskriker av sult. Det gjorde jeg og det hjalp virkelig. Det jeg gjorde også var å gå på www.ammehjelpen.no for der har de video som viser forskjellige måter å legge babyen til brystet. Disse så jeg på hundre ganger og med gode puter som "løftet" babyen høyere opp så greide jeg det til slutt og nå har jeg ingen problemer. Det beste rådet jeg fikk i alle fall var å prøv å gi han mat FØR han skriker av sult for da er barnet roligere hvis det stresser deg at barnet hylskriker. Du må bare øve deg. Da jeg først skjønte teknikken med hvordan jeg skulle legge han til brystet så gikk det helt av seg selv etter to dager.. Lykke til og bare stå på..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå