Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 jeg har permisjon fra studiene fram til november og planlegger en ny liten neste vår. hvordan gjøre dette?økonomisk og praktisk?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 Hvordan du gjør det? Det vet du vel hvis du allerede har et barn! Neida, jeg skal ikke tulle. Det er vel bare å sette seg ned og bestemme seg. Fødselspenger fra Lånekassa danner grunnlag for en ny runde med fødselspenger, så hvis du er oppmeldt på et studie skal ikke det være noe problem. Jeg er også student, og har veldig lyst på en til. Men vi har funnet ut at vi skal vente, pga økonomien. Vi har rett og slett ikke lyst til å ha det kjempetrangt økonomisk. Men det er jo en vurdering hver enkelt må ta.
~sjiraff~ Skrevet 30. april 2007 #4 Skrevet 30. april 2007 *fnis* det skulle stå litt mer.. Du må ha studert eller ha hatt rett på lån/stipend i 6 (SEKS) mnd før fødsel (Lånekassen tar IKKE hensyn til fortidlig fødsel, er det 5 mnd og 28 dager så synd for deg..!) for å ha rett på fødselsstipend. Jeg skal ikke si sikkert, men tror at permisjon med fødselsstipend ikke inngår i disse 6 mnd. Sjekk det opp før du tar forgitt at pengene strømmer inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå