Gå til innhold

Ett par spm om en på3 uker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg få han til å sove alene på dagtid?

Altså,han skal bare ligge oppå meg,og jeg har en på 2.5 år her også,så babyen kan jo ikke ligge på meg og sove...

Det går ikke.

Vet de trenger nærhet og omsorg når de er så små..

Har prøvd å la han ligge ute også,men må da ut og rugge på vognen annenhvert minutt omtrent.

Han eldste går i barnehage 3 dager i uka,men de to dagene han er hjemme,så må nesten han få litt tid også.

Er det normalt å spise (jeg ammer) hver time eller etter 1.5 time etter forrige måltid?

Han spiser skikkelig ofte,og har allerede lagt på seg 800 g etter vi kom hjem fra sykehuset..

Er 3 uker i dag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd med sjal eller lignende slik at han kan sove inntil deg selv om du har armene fri til å gjøre andre ting? Jeg kan nok ikke gi deg råd for å få han til å sovne alene for jeg hadde samme problem med min, men han er mi først da så det var egentlig ikke noe problem. Da fikk jo også jeg sove litt ;-)

Angående amming: min gutt spiste også veldig ofte og lenge i begynnelsen og han la på seg 1kg på de første 4 ukene. Jeg fikk beskjed om at de ikke kunne legge på seg for mye så lenge man fullammet og at det bare var å gi ham mat så ofte han ønsket det. Han regulerer det selv.

Skrevet

Jenta vår var sånn de første 3 mnd hun. Men hun er vår første så det var ikke så nøye egentlig. Men et bæresjal eller bæreslynge er en god investering. Prøvde det jeg også men da var hun for stor og fikk helt hetta da jeg puttet henne i sjalet. Men vet det er mange barn som elsker å ligge i sjal inntil mamman sin. Og da får jo du to ledige hender også.

I starten så ammet jeg hele tia, tror ikke det gikk mer enn to timer mellom i starten. Men hun hadde behov for mye mat og spiser mye nå også. Så det er nok mulig du har en mat-hest du også ;-)

Skrevet

Har ikke prøvd sjal nei..

Ser så tungvint ut synest jeg,men kanskje det ikke er det..

Sover ikke så tungt heller,så er så redd for å vekke han de få gangene han legger i baggen sin...

Han største min var slik også,men som dere andre da,da var det ikke noe problem..

Spørs om det ikke er en mat glad gutt jeg har fått da.. ;)

800 g på 2 uker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...