Gå til innhold

Dere med svangerskapskløe? Eller andre med gode råd :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klør, jeg klør tittilibom...

Klør på hele kroppen. Ingen krem eller hvitvask hjelper. Fått phenegan av legen, men har ingen virkning.

Så tenkte jeg. Folk som har mye eksem, liker å ta solarium og synes det hjelper.

Tror dere at det kan hjelpe i dette tilfellet?

Vet ikke om jeg tør å gå høygravid inn på ett solariumstudio da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg hjelper det å smøre meg inn med babyolje i dusjen der det klør... Håper det kan hjelpe for deg også ;)

Skrevet

:) takker for svar, det hjelper i nuet. Men med engang jeg har gått ut av dusjen og er tørr igjen, så klør det.

Og om natten klør jeg meg til jeg blør. Ufattelig irriterende at verken lege eller jordmor har noe som hjelper.

Og blande sitronolje og fuktighetskrem skal hjelpe, for de av dere som vil prøve det. For meg er det også moe som bare hjelper i noen minutter.

Skrevet

Eurax er eneste salven som har hjelp på meg men bare i kortere stunder da, så hender jeg har smørt den på idet jeg legger meg da hender det jeg sovner før kløa har blitt for ille og får et par timer søvn før jeg klør så mye at det vekker meg.

Ellers når det har vært på det værste har jeg brukt kluter dyppet i isvann og lagt de på bein og armer, føtter og hender. Det hjelper å ise ned men er jo ikke så behaglig og hvis i senga så blir det litt klin da for selv hvor mye du vrir opp klutene er de jo våte. Og på det værste måtte jeg sove på kaldt soverom uten dyne for så fort jeg ble varm klødde det.

Jeg går på medisiner mot gallesyra og var heldig å få bort kløen for en periode, desverre har den kommet tilbake selv om jeg er på medisin.

Og da er det visst ingenting mer de kan gjøre for å hjelpe.

Tviler på at solarium vil virke da. grunnen til at lite hjelper mot svangerskapskløe er at kløa ikke egentlig kommer fra huden men innenfra.

Skrevet

Vet ikke om du har prøvd, men A-krem gjorde susen for en venninne av meg. Fås på helsekost(og apoteket). Verdt et forsøk iallefall. Og hjelper den ikke deg, er den også veldig fin å bruke på sår rompe på babyen din senere:-)

Jeg bruker den kremen til masse, både til meg selv og barna mine:-)

Skrevet

Når jeg likevel må opp av senga fordi jeg holder på å bli gal av kløen, hjelper det litt å smøre meg med aloevera-gele som står i kjøleskapet, det lindrer en liten stund..

Men ellers er det ikke mye å gjøre er jeg redd, uansett om kløen kommer av nedsatt leverfunksjon eller er en annen reaksjon i kroppen på svangerskapet kommer den jo innenfra, og da er det lite som kan hjelpe utenpå. Hvis du ikke klør pga tørr og strekt hud da, da kan det hjelpe å smøre seg, eller bade med masse nøytral olje i vannet (fåes på apoteket), alt med parfyme kan da irritere ytterligere, også vaskemidler, såpe og fuktighetskrem.

Tror ikke solarium har noe effekt på svangerskapskløe da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...