Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Gjerne middag og dessertpai/kakepai. Har fått smaken på pai nå, så aldri laget det selv....
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 Har ei god oppskrift på middagspai jeg da. Lager den ofte, for den har virkelig falt i smak her i huset! Bunn: 3 dl mel 125 g mykt smør (tar det ut av kj.skapet noen timer før jeg) 3 ss vann 1/2 ts salt Dette blandes godt (selv om det ser altfor tørt ut i starten), knaes og avkjøles litt i kj.skapet. (du slipper det har du marmorbenk) Kjevl deigen utover og ha den i ei rund form, godt opp til kantene. Prikk bunnen med en gaffel og sett i kj.skapet igjen. Fyll: 200 g skinke ca 1/2 purre en snei løk rød paprika litt squash spinat surr dette litt i ei stekepanne så er du sikker på det vil være mørt i paien. frisk mozzarellaost i terninger revet ost til å ha over HELT til slutt. -ikke enda altså(ikke så mye som til en pizza/lasagne) legg alt lagvis over i paibunnen i småbiter. visp sammen: 2 egg 2 dl melk 1/2 ts salt 1/4 ts pepper 1/4 ts revet muskat Stekes på 180ºc først i 15 min, så tar du den ut og har over revet ost og lar den stå 15 min til. Veldig greit, og veldig godt! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå