Gå til innhold

Her er et godt tips for snack til minsten


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når datteren min på 4 får lørdagsgodtet sitt, så får tassen på 1 år en liten mini-toast som brukes til bl.a forretter. Han synes det er kjempesnadder, og vi klarer da å holde ham unna mer sukkerholdige ting enn så lenge. Et tips hvis du skal til f.eks frisøren eller annet hvor ungen må sitte i ro en stund, er å ha litt cheerios frokostblanding i en boks. Det er full konsentrasjon i lang stund for å få en og en opp i munnen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min sønn på 21 mnd liker goldfish og rosiner m youghurt rundt :-)

Skrevet

Ting vi bruker som snacks:

 

* En liten bolle med rosiner og annen tørket frukt

*En liten bolle med frokostblanding

*Bolle med oppskjært frukt i forskjellige farger

*Physalis (genialt som "kjærlighet på pinne")

* Kjeks med fullkorn og brunost

*gulrot skjært i passe strimler

*andre rå grønnsaker som blomkål, selleri, agurk i biter/strimler

Skrevet

Om man har små pepperkakeformer eller andre små former, kan man også lage morsmme figurer av frukt og grønnsaker som de kan få. Kan man jo ha både som snacks og til middag.

:-)

Skrevet

Det var lurt St. Sunniva:-)

Skrevet

Ikke for å være sær og vanskelig men rosiner er ikke lurt å gi som godteri til barn.

 

Snakket akkurat med noen tannleger om det. Akkurat som drops. Legger seg på tenna. Og blir der. Og det er mye sukker i rosiner!

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...