Gå til innhold

Nå reiser vi snart ......

Anbefalte innlegg

Skrevet

9.mai reiser vi og jeg har allerede begynt å "glegrue meg" ;-) Grubler fælt på pakking og hvordan det skal gå på flyet osv.

Vi skal til Gran Canaria, Arguineguin og bo på Dorado Beach. Er det noen som har vært der??

Trenger tips til pakking osv.

Har bestilt "babypakke" så vi får seng og stol på rommet. Regener jeg med. Gutten vår er nå 8 måneder og får stort sett fast føde, men også litt mme. Hva i all verden skal vi ha med av mat på flyet?? Han er litt kresen og vil ikke ha brød, selv om vi øver på dette hver dag (vil også barer ha en type middagsglass).

Jeg er helt blank på å reise med barn og ellers ikke "sydenvant" Bortsett fra en heisatur til Kreta da jeg var 18 (nå er jeg 33...)har jeg aldri vært i "syden". Vi tenkte at en gang må jo bli den første :-)

TAr imot alle råd og tips med takk. Så kanskje jeg sover litt bedre om natten fremover ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Tenkte jeg kunne gi et noen råd da vår lille er allerede ganske så fly- og reisevant!

Var i København når han var 4 mnd, Nice når han var 8-9 mnd, Gran Canaria når han var 11 mnd og jaggu skal han ikke til Spania i juli (med farmor og tante) og Thailand i september! :)

Siden du har bestillt seng og stol så slipper du jo å dra på reiseseng - særlig noe herk hvis du har kjøpt en vanlig stor en. Når du pakker så tenkt bare på at alt kan jo vaskes så pakk ikke ned alt han har av klær + litt til. Ta heller med litt Omo eller siden det er Kanariøyene så får du jo kjøpt det meste dere nede også.

På flyet så kan det bli varmt og kjølig om hverandre pga trekk så ta på han en tynn ullbody istedenfor bomull så blir han ikke kald eller svett. Strømpebuske er fint flyantrekk nedentil synes vår lille ihvertfall. Ta gjerne med dyna hans inn i flyet da det er deilig å slappe av på mamma el pappas fang med noe kjent fra senga i nærheten. Hvis han bruker smokk vær sikker på at du har en 4-5 tilgjengelig da de fort kan bli "borte" på et trangt fly (snakker av erfaring her...) En spennende bok el favorittleka er alright å ha å fikle med - eller noen voksenting han vanligvis ikke får lov til å fikle med ellers.. ;) Ellers er plastboksene fra flymaten utrolig festlige å leke med!

Flytiden er vel drøyt 6t og der er utrolig hvor raskt det faktisk går og hvis han er såpass til å sove at han tar en blund på 2-3 timer så er det i praksis ikke mye igjen! Spør gjerne om å få plasser mot vinduet da det er spennende å titte ut samt at dere får litt ekstra plass helt innerst.

Mht mat så har ihvertfall vi tatt med grøt (varmt vann får du på fly), middagsglass, kjeks, kavring, banan og ekstra med vann. Husk bare på de nye sikkerhetsreglene mht håndbaggasje. Generellt kan du ha med barnemat på flyet uten problem, men ha det øverst i veska/sekken og vis frem i security. Kan hende du må smake på det men det er jo ikke noe problem.

Andre ting som er nyttige å ha med er et tynt teppe/babypledd som er deilig å ha rundt seg i vogna på kvelden, Babyline solkrem, solhatt (fikk ikke tak i det der nede i små str til gutt jeg ihvertfall - ikke kult å gå med gul solhatt med rosa sløyfe på), en arvet/utvasket t-skjorte han kan ha på seg i bassenget så han ikke blir brent. Bleier behøver du ikke ta med da de har mange bra der nede i JUMBO size pakker - synes mange er tynnere og mykere enn de du får tak i i Norge faktisk! (tok med masse hjem jeg da..;))

Hvis han er ganske så kresen så ville jeg nok ha pakket med en god rasjon av middagsglasset han liker etc så dere ikke får totalt spisenekt.

Synes du bare skal slappe av og glede deg til ferien jeg - går kjempebra å reise med små barn! :)

Skrevet

...og husk babycallen! Så kan dere sitte og spise el være ved basseng etc når den lille ligger og sover! :)

Skrevet

Hei hei, Tusen takk for gode råd :-)

Vår sønn har akkurat vært syk i 1 uke, og nå er jeg syk, så vi håper alt sånn er unnagjort før vi reiser ;-)

Skrevet

God bedring & god tur! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...