Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 ....hvordan ser andre foreldrer på dere? Jeg mener hvordan oppfatter dere andre foreldrer? Ser det ut som dem ser ned på dere, fordi dere er alenemødrer? Eller fordi dere er unge mødrer? Jeg er selv 28 år, og ser ikke eldre ut enn 20. Jeg føler at andre foreldrer i bhg, på den avd. sønnen min går i, ikke vil snakke med meg fordi jeg er alenemor eller ser ung ut. Alle er gift, utenom meg. Jeg prøver å være hyggelig mot dem og slik, men føler at jeg får bare kald skulder tilbake. Det er lite kult, siden barna våre leker sammen. Også er jeg redd for at sønnen min ikke vil bli innvitert i bursdagselskaper e.l. Kanskje bare jeg som er paranoid??
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 Tror ikke du er paranoid, i så fall er jeg også det. Men her er det ikke slik at de andre ikke vil snakke med meg, men når de gjør det så får jeg inntrykk av at de gjør det for å være høflig og snill etc. Dessuten føler jeg at det er mye baksnakk blant personalet i bhg. Dette pga kommentarer jeg får og OVERHØRER. Mulig det jeg er paranoid jeg også.
Snuppa! Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 Hei! Datteren min har gått i bhg snart 1 år nå,og jeg føler det ikke sånn i det hele tatt,har kjempegod kontakt med de andre foreldra! Så jeg vil tro at du kanskje er en smule paranoid,og jeg er ung mor i tillegg :/
Singelmamma og banden Skrevet 26. april 2007 #4 Skrevet 26. april 2007 Nei jeg tror ikke det. Selv opplever jeg det litt annerledes, jeg er også ca eneste aleneforsørger i bhg, men når de kommer i skolealder er mange andre også alene. Og stedet her er så lite at alle er klar over det. I klassen til eldste jenta mi er ca 30% av ungene nå fra en splittet familie. Så barna blir ikke holdt utenfor, litt dumt å plutselig skulle holde noen utenfor da. Jeg kjenner igjen tankegangen din, men forhåpentlig er den ubegrunnet. Klart det er forskjeller fra sted til sted, men det å være enestående foreldre i dag er så vanlig at de fleste ikke lengre ser ned på det. Der er helt sikkert en og annen, men du finner fort ut hvem du kan overse, og hvem man kan prate med. Og bare vent, om noen år er flere av dem faktisk skilt... Synd, men dessverre en realitet.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #5 Skrevet 26. april 2007 Å herregud...bare fordi du opplever det som noe positiv, så betyr det vel ikke at alle andre opplever det samme som deg?? Tenkt før du snakker!!
Singelmamma og banden Skrevet 26. april 2007 #6 Skrevet 26. april 2007 Hva er galt med å oppleve det positivt? Klart at det kan variere fra sted til sted og person til person, men i dagens samfunn er det så mange som er alene at man ikke ser på det som noe fælt lengre. Hva den som er alene mener om sin egen situasjon er derimot noe annet, det kan ingen andre verken si noe på el gjøre noe med.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #7 Skrevet 26. april 2007 alikevel så er det mange som har fordommer.
Singelmamma og banden Skrevet 26. april 2007 #8 Skrevet 26. april 2007 Ja, klart at det er mange med fordommer, men du ber ingen tenke før de snakker av den grunn. Regner med at ho du sa det til ikke var en av dem med fordommer, siden ho er alenemor selv, og det er bra at ho opplever positive ting. Synd at HI ikke gjør det, ingen fortjener å bli sett ned på av andre! Jeg merker da også at noen har fordommer, ikke blant de i bhg vel å merke, men enkelte eldre damer her i området innehar det. Men hvem er feilfri? Ikke jeg, ikke du, ikke alle andre heller. Når det gjelder fordommer man møter er det beste man kan gjøre å heve seg over de.
Snuppa! Skrevet 26. april 2007 #9 Skrevet 26. april 2007 Jeg svarte bare på spm til hovedinnlegger om hvordan jeg følte de andre foreldrene i bhg så på meg. Og jeg svarte også på det spm til slutten om vi mente at det var noe i det,eller om hovedinnlegger kanskje var litt paranoid. Rart at jeg skal tenke før jeg snakker når jeg kun svarte på de spm som faktisk sto der!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå